Després d’una aturada per l’estiu les obres al carrer de la Mina entren en una nova fase. Com a conseqüència, del 12 al 15 de setembre, els treballs d’urbanització obligaran a tallar el carrer, entre els carrers de la Societat i del Mas Adei, i la cruïlla dels carrers de la Mina i Societat, restaran tallats al trànsit.
Aquest projecte forma part del Fons de Recuperació Next Generation de la Unió Europea. S’ha adjudicat a Asfaltos Barcinos per un pressupost de poc més de 335 mil euros amb IVA inclòs.
Mentre durin les afectacions, els turismes i furgonetes podran accedir a la plaça del Doctor Robert des del carrer del Nord pels carrers de Sant Valentí, Pantà, la Rasa, Nou de Sant Pere i García Humet. Els autocars hauran de fer-ho pel passeig Vint-i-Dos de Juliol i el carrer de Salmerón.
Afectacions al transport públic
Durant aquests dies, els autobusos urbans de les línies 3, 6 i 7 circularan pel passeig Vint-i-Dos de Juliol, el Carrer de Salmerón i el pont del Parc de Vallparadís. D’aquesta manera, quedaran anul·lades les parades de “Sant Ignasi” del carrer del Nord i “Creu Gran” del carrer de la Societat.
Mobillitat ha facilitat un mapa explicatiu per visualitzar millor les possibles rutes alternatives i indicar quins trams de carrer restaran tallats:

Plataforma única i ampliació de voreres
El carrer té una secció de voreres d’amplada mitja de 0,80m a cada costat, i calçada de 3,66m, i la prioritat la tenen actualment els vehicles. Les voreres no compleixen les mides mínimes per considerar-les accessibles. Això es vol canviar. El projecte contempla fer plataforma única ampliant i regularitzant les voreres amb l’objecte de prioritzar i donar més protagonisme al vianant.
Hi ha diversos accessos a aparcaments i habitatges privats que el projecte tracta amb el reforç del paviment i base corresponents. El carrer actualment no disposa d’arbrat en cap vorera. Per l’escassa amplada del carrer, el projecte no contempla la disposició d’arbrat sobre el carrer de La Mina, però sí en l’ampliació de la vorera del carrer del Nord.
Així mateix, s’aprofitaran les obres per substituir el tram malmès del col·lector existent, ja que es considera que el seu estat “és dolent”. Es canviarà per un altre de la mateixa capacitat i se n’afegirà un segon per disminuir la distància amb els pous existents. A més, es col·locaran embornals de recollida d’aigua -cosa fins ara inexistent- i es connectaran als col·lectors.