La nova fase d’obres a l’Hospital Universitari de Terrassa provocarà una reducció notable de la zona d’aparcament per als usuaris. Des del Consorci Sanitari de Terrassa alerten que a partir d’aquest divendres, dia 22 de maig, quedarà tancat, de manera temporal, el pàrquing número 2. El seu tancament està previst que s’allargui fins a mitjan de setembre.
Malgrat que durant tot aquest període es mantindran operatius la resta d’aparcaments disponibles del recinte hospitalari, la pèrdua del P2 suposarà una disminució de l’àrea d’estacionament. Per aquest motiu, des del CST es recomana prioritzar l’ús del transport públic i compartir vehicle sempre que sigui possible. Recorden que les línies H i 1 disposen de parada a l’Hospital i al Tanatori de Terrassa. I que es vagi en transport públic o privat cal preveure l’arribada amb suficient antelació. Igualment, es reforçarà el servei d’auxiliars de seguretat amb l’objectiu de facilitar la mobilitat i la circulació dins el recinte hospitalari.
Parc Fotovoltaic del CST
L’Hospital Universitari de Terrassa continua avançant en el projecte del futur Parc Fotovoltaic de 2,2 MWp. El tancament del pàrquing número 2 ve motiva per la instal·lació de les pèrgoles amb plaques fotovoltaiques, una actuació necessària per dur a terme la transformació energètica del recinte, que vol convertir-se en el centre hospitalari amb la producció fotovoltaica més elevada per a l’autoconsum energètic de Catalunya.
Segons informen des del CST en un comunicat, la distribució actual dels aparcaments quedarà de la següent manera:
- P1: aparcament mixt per a professionals i usuaris
- P2: tancat temporalment
- P3: aparcament d’ús exclusiu per a professionals
- P4: aparcament mixt per a professionals i usuaris
- P5: aparcament exclusiu per a vehicles CST i vehicles autoritzats
- P6: aparcament exclusiu per a usuaris

La construcció del parc fotovoltaic, iniciada al juny d’aquest any, és una actuació estratègica en el procés de transformació energètica del centre, convertint-lo en l’hospital de Catalunya amb la major producció fotovoltaica per a l’autoconsum energètic. La instal·lació constarà de 3.932 plaques fotovoltaiques de 565W, distribuïdes en noves marquesines als aparcaments P1, P2 i P3, i cobrirà pràcticament totes les places disponibles. A més, s’habilitaran més d’una vintena de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, amb la previsió d’ampliar-los en el futur. L’energia generada s’utilitzarà íntegrament per al funcionament de l’Hospital i cobrirà el 29,23% del seu consum elèctric total.

