Des de fa pocs dies Terrassa disposa de nous punts de recàrrega per a vehicles elèctrics endollables. L’alcalde Jordi Ballart va anunciar a través de les xarxes socials que s’han habilitat un total de 48 punts en diversos aparcaments públics d’Egarvia.
Son zones d’estacionament gestionades per l’Ajuntament i per aquest motiu, a diferència d’altres zones d’estacionament privat -com en centres comercials- aquí es pot fer incidència sobre el seu funcionament.
Aquests nous punts estan ubicats a la P-1 dels diferents aparcaments, pròxims a l’entrada i la garita de control, de manera que a l’aparcament de l’Avda. de Barcelona es compta amb 12 estacions, n’hi ha 12 més a l’aparcament de Plaça del Progrés i del carrer de Sant Leopold i se n’han instal·lat 6 a l’aparcament de Plaça de Lluís Companys i 6 més al de Plaça 1r de Maig. A cada aparcament s’ha previst una plaça per a usuaris de vehicles elèctrics amb mobilitat reduïda.
Segons informa el govern municipal es tracta de “punts dobles de càrrega lenta” i funcionen “en dos trams tarifaris: una diürna amb un horari de 8h a 20h, en què el preu està estipulat en 0’43€/Kwh; i una nocturna, de 20h a 8h, en què el cost serà de 0’37€KWh.
Per promocionar la seva posada en marxa, l’Ajuntament ha decidit fer un descompte del 50% en el preu de la recàrrega. La promoció durarà fins al pròxim 17 de setembre. Quedant doncs un cost de 0’22 €/kWh en horari diürn i de 0’17€/kWh en horari nocturn.
Queixes pel preu i per ser dins de pàrquings de pagament
L’anunci ha estat ben rebut, ja que la incorporació de nous espais on poder recarregar el vehicle elèctric era una demanda que s’estava fent des de feia temps. Tanmateix, lamenten que aquests punts es trobin en espais, si bé públics, de pagament. A més, es considera que el millor seria ubicar-los a la via pública.
Tampoc el preu acaba de convèncer. “Està al mateix preu que la càrrega ràpida en corrent continua i, a més, s’ha de pagar aparcament. Suposant que es carregui a 11kw en corrent alterna trifàsica en una hora només s’afegeixen 60km d’autonomia a preu d’or. Calen carregadors ràpids! com l’abandonat del carrer Mercuri/Venus no endolls “domèstics” a preu d’or amb pagar pàrquing de propina”, lamentava en resposta al comentari de l’alcalde, el veí Daniel Capella.
A part dels mencionats punts de recàrrega als aparcaments públics, també en podem trobar al Cementiri municipal. Són 2 punts amb connexió schuko i mennekes tipus 2, i també dels Park & Ride de les estacions Fonts i de Terrassa Est.
Recordem que l’any 2025, s’estima que el parc mòbil de vehicles elèctrics a Terrassa sigui de 1.300 i, per tant, s’hauria de disposar d’una xarxa d’accés públic de 130 punts de recàrrega –dos endolls per punt-, que permetria que 260 vehicles es connectessin a la vegada. L’actual directiva europea recomana que hi hagi un punt de recàrrega per cada 10 vehicles.