MónTerrassa
El nou autobús a demanda per a Les Martines, ja té data
  • CA

El nou autobús a demanda per a la urbanització de Les Martines de Terrassa ja té data. El pròxim 19 de setembre començarà a circular una nova línia de transport públic que unirà el barri amb el Centre de la ciutat. Serà la línia L18 Flex. Així ho ha anunciat la regidoria de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa a l’associació veïnal.

Aquest va ser el tema principal de conversa en la darrera reunió que va tenir entre representants de l’AV amb el govern i tècnics municipals, amb la presència també de representats de TMESA. I la bona notícia amb la qual van poder sortir de la trobada és amb una data fixada al calendari. D’aquesta manera, el mes de setembre ha estat el moment escollit per posar en marxa un servei que ha estat llargament reivindicat des de la urbanització.

Des de la Junta de l’AV Les Martines, que s’han mostrat molt satisfets de l’acord aconseguit, subratllen que el dia 8 de setembre es farà una reunió informativa amb tot el veïnat per tal d’informar-los sobre aquest nou servei a disposició de tothom. De moment, ha transcendit quin seria el recorregut (amb parades incloses) que aquesta nova L18 tindria:

La L12, un antecedent d’èxit

Un servei “pioner” amb el que es vol “millorar la mobilitat”, amb l’aposta per “models més eficients i sostenibles”, com ha resumit la tinenta d’alcalde Lluïsa Melgares. I és que com el nou deixa entreveure, serà un bus “a demanda”, una opció que ja s’està duent a terme en una altra urbanització de Terrassa i que ha tingut èxit.

El juny de 2020 es va posar en funcionament la L12 Flex, el que era una prova pilot que connectava el barri de Can Palet de Vista Alegre amb el Centre de Terrassa. A l’inici va costar que els veïns es registressin però amb el pas dels mesos, ha anat guanyant adeptes.

A l’espera de saber oficialment quins horaris i calendari de servei tindrà, la L18 de Les Martines apunta que funcionarà de la mateixa manera a l’hora de demanar servei, és a dir, per via telefònica a través del 900.696.566 o bé mitjançant l’aplicació mòbil Nemi (a les botigues App Store o Googleplay).

Aquesta reserva es pot realitzar amb una antelació màxima de 48 hores abans de l’hora en què sol·licites el servei i des de l’aplicació, quan s’acosta el moment del viatge, es confirma l’hora definitiva de recollida i d’arribada a la destinació. A més, amb l’app es pot seguir la posició del bus en temps real quan es trobi de camí. La mateixa app també permet cancel·lar reserves i, des del centre de control, es restableix el servei segons les modificacions que hi hagin pogut haver.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa