La mobilitat i la revisió del POUM és una de les principals preocupacions de les entitats veïnals de Terrassa. Així ha quedat palès aquest dimarts, 16 de desembre, en el Ple Municipal extraordinari en el qual s’ha debatut sobre l’estat de la ciutat. Durant la jornada plenària, diverses entitats egarenques han intervingut per exposar les seves principals preocupacions i demandes. En aquest sentit, els representants dels veïns de diferents barris de la ciutat han fet especial èmfasi en la mobilitat i les seves problemàtiques.

Per una banda, Josep Antoni Sánchez, president de la Federació Associacions de Veïns de Terrassa (FAVT) ha assegurat que la ciutat “necessita un canvi de rumb dràstic en els seus projectes de mobilitat”. En aquest sentit, el president de la FAVT ha recalcat que “la mobilitat amb vehicle privat és el que creix més” i ha assegurat que “si no es prenen mesures decidides, en molt pocs anys arribarem al col·lapse”.

A més, Sánchez també ha fet referència al pàrquing del portal Sant Roc i ha opinat que “només aconseguiran agreujar el problema de mobilitat i contaminació de la nostra ciutat”. Així mateix, també ha criticat que el servei d’autobusos “fa anys que està estancat en un disseny i capacitat pensats per una Terrassa molt més petita” i ha opinat que “és necessari potenciar el servei d’autobusos per tal que arribi als nous barris i polígons”. “En resum, si volem evitar un col·lapse que és molt proper, la nostra ciutat necessita urgentment un canvi de rumb cap a una mobilitat més sostenible i moderna, molt més centrada en el bé que el particular i que ofereixi alternatives de transport públic i o actiu per a molts més terrassencs i terrassenques”, ha conclòs Josep Antoni Sánchez.

Josep Antoni Sánchez, president de la Federació Associacions de Veïns de Terrassa (FAVT) | Vicenç Batalla

Per altra banda, el representant de l’Associació de Veïns de La Cogullada, Jesús Zorita, ha centrat la seva intervenció en la construcció de la futura rotonda a la Rambleta del Pare Alegre, un projecte que ha criticat que es fa per atendre les reclamacions d’altres sectors de barris pròxims sense tenir en compte el seu. “No deixarem, de bon grat, que per alliberar altres barris es carregui el nostre. Creiem fermament en la solidaritat entre els diferents sectors de la ciutat i els seus ciutadans, però no per això permetrem que se’ns continuï perjudicant”, ha manifestat.

D’aquesta manera, des de La Cogullada reclamen que es considerin altres solucions a la modificació de la Rambleta com, per exemple, implementar una sortida de l’autopista a l’altura de Can Boada. “No entenem com un Ajuntament pretesament democràtic i progressista, com el nostre, pot aprovar i portar a terme uns projectes com aquest, on es beneficia obertament una part de la ciutadania, perjudicant clarament una altra”, ha criticat Jesús Zorita.

Jesús Zorita, representant de l’Associació de Veïns de La Cogullada | Vicenç Batalla

Finalment, el Ple també ha comptat amb la intervenció de Xavier Massallé, portaveu de l’entitat Que No Ens Pugin Els Fums i representant de l’Associació de Veïns de Ca n’Aurell, qui també ha fet especial èmfasi en el futur de la mobilitat a Terrassa. En aquest cas, Massallé ha destacat l’important paper de les rondes com a element de “cohesió territorial”, les quals “canalitzen la circulació i eviten que el trànsit hagi de travessar l’interior dels barris i, a més, contribueixen a millorar la imatge mental que tenim de la ciutat”.

Malgrat això, ha subratllat que, a la nostra ciutat, “tenim el sistema de rondes internes que presenten moltes discontinuïtats i cos d’ampolla”. Davant aquesta situació, ha recordat que “els redactors del POM van incorporar en les seves línies estratègiques que s’intervingués”, però ha criticat que “l’Ajuntament no hi ha intervingut” i que “un any més, ens trobem amb uns pressupostos municipals que no inclouen inversions estructurals”.

En aquest sentit, Xavier Massallé ha recalcat que la inversió pressupostada prioritza tasques com la conservació del patrimoni, la renovació del paviment i la conservació d’elements urbans, unes actuacions que ha reconeix que “són imprescindible”, però opina que “el problema va encara més enllà”. “Can Aurell és un barri concebut originalment per cases unifamiliars i ara s’està transformant en una zona amb edificis de 3, 4 o més plantes. L’Ajuntament espera que el clavegueram i la pavimentació ho suportin, però no ho suporten”, ha conclòs.

Xavier Massallé, portaveu que No Ens Pugin Els Fums i l’AV de Ca n’Aurell | Vicenç Batalla

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa