Dues grans avingudes de Terrassa comptaran amb més zona d’estacionament per a motos. L’Ajuntament de Terrassa ha informat aquest dimecres, dia 24 d’abril, que en les pròximes setmanes començaran les obres per habilitar nous espais per aparcar els ciclomotors i motocicletes a l’avinguda de Jaume I i a l’avinguda de Barcelona.
Aquestes seran les darreres incorporacions a la ciutat, que ha vist com en els darrers dos anys apareixien prop de 1.500 places a la calçada, distribuïdes per tots els districtes. Aquesta mesura va acompanyada per l’entrada en vigor de la prohibició -sota multa de 80 euros per qui la incompleixi- d’aparcar a la vorera, segons regula l’Ordenança Municipal de Mobilitat.
La normativa es va aprovar l’any 2021, però no ha estat fins aquest gener de 2024 que s’ha aplicat. Aprofitant la moratòria, l’Ajuntament va treballar per “adaptar” la ciutat a la nova casuística, amb la idea de fer front a l’increment de demanda d’aquesta modalitat d’aparcament. Recordem que a la ciutat hi ha censades prop de 23 mil motos, i tot i que s’ha fet un esforç per augmentar les places, actualment n’hi ha 4.000. Això sí, el govern municipal ha fet incidència en què continua “estudiant i habilitant reserves per garantir que aquest tipus de vehicles tinguin opcions d’aparcament a tots els barris”.
Més aparcament en vorera, en zones senyalitzades
A més dels espais habilitats a la calçada, també s’han habilitat nous espais en vorera, degudament senyalitzats. Estan ubicats al passeig Vint-i-dos de juliol, a les proximitats de la plaça de la Bicicleta i a les proximitats del carrer Sant Gaietà. També a la plaça de Can Roca, a l’avinguda d’Àngel Sallent, davant del CAP Oest, carretera de Montcada, i als carrers Martin Díez, Antoni Torrella, Doctor Ullés, Ireneu, Baldrich, Portal Nou, a la Plaça de la Mediterrània, a la rambla de Francesc Macià, al carrer Igualtat i al carrer de les Campiones Olímpiques.
Expliquen, en un comunicat, que es tracta d’espais en què s’ha detectat una major necessitat d’aquest tipus d’estacionaments a cauas de la seva proximitat amb estacions de tren, centres esportius o centres d’atenció primària.

Protestes del col·lectiu de motoristes
Amb l’entrada en vigor de la normativa que prohibeix a les motos aparcar a les voreres, el col·lectiu de motoristes va posar el crit al cel. Centenars de conductors van sortir al carrer en dues manifestacions en què van voler deixar clar el seu malestar per la mesura. L’objectiu era que la nova normativa fos revisada de manera “justa” i adaptada a les necessitats reals de la ciutadania.
“Volem que l’Ajuntament faci una revisió exhaustiva i inclusiva de l’ordenança, en què es tinguin en compte les experiències quotidianes i les dificultats que patim”, deien. I recordaven que hi havia moltes zones de la ciutat, especialment al Centre, en què resultava impossible aparcar en una zona habilitada per a motos. Les seves reclamacions van ser escoltades. El govern va prendre nota.
Això era al gener. Al mes de març, però, van tornar a posar-se el casc i a fer sonar el clàxon pels carrers, davant del que consideraven “passivitat” de l’administració local. La resposta de l’executiu ha estat accelerar el pintat de nous espais d’estacionament, tant en calçada com en vorera, i parant especial atenció a punts “negres” on més acumulació de motos hi ha.