Des del novembre de l’any passat, ja farà prop de mig any, que l’autopista C-16 en el tram entre Terrassa i Manresa va passar a ser gratuïta per a tots els vehicles que la facin servir d’anada i tornada durant el mateix dia. És a dir, se’n poden beneficiar aquells usuaris que creuïn en un interval de màxim 24 hores la mateixa barrera del peatge (la troncal o lateral de Sant Vicenç de Castellet) d’anada i tornada. Aquesta bonificació del 100% està pensada, majoritàriament, per a les persones que viuen en una comarca (Bages o Vallès Occidental) però treballen a l’altra. Això sí, els usuaris han de registrar-se prèviament (de forma gratuïta) i han d’utilitzar un sistema de pagament dinàmic (Via-T o App gratuïta Satelise) per beneficiar-se’n. I només es produeix de dilluns a divendres laborables.
Aquesta mesura estava pensada per alleugerir la congestió de trànsit a la C-55, una via carregada sempre de vehicles i que compta amb diversos trams de només una via per banda. També per estalviar a aquells que vagin directament de Terrassa a Manresa haver de passar pels municipis de camí, com Viladecavalls, Vacarisses o Castellbell. El que semblava doncs, un acord beneficiós per a tothom, per als mateixos veïns d’aquests municipis que han d’aguantar el trànsit de pas, però sobretot per als que han de fer la connexió entre les dues capitals de comarca, sembla que no ho ha acabat sent tant. O, almenys, no de manera immediata.
Diners retinguts i sense poder contactar amb Autema
L’Elisabet ha fet arribar a MónTerrassa la seva queixa per la situació que pateix ella, però també els milers i milers d’usuaris de la C-16 arran de la posada en funcionament d’aquest nou sistema de descomptes. Sembla que Autema no està ajustant prou bé l’abonament, i això està provocant una despesa extra (i no prevista) per als conductors. Aquest és l’escrit de denúncia:
“Volia denunciar la situació que estem vivint molts usuaris de la C-16 entre Terrassa i Manresa. Des de fa una setmana estem rebent cobraments de 2€ cada cop que per un viatge utilitzem l’aplicació Satelise, la qual Autema ens obliga a fer servir per accedir a la gratuitat de la Mobilitat Obligatòria. En el meu cas porto uns quants diners retinguts, i va sumant en cada ús. Us podeu imaginar la quantitat de diners que acumulen en uns desplaçaments que en teoria són gratuïts. És impossible contactar amb Atenció al Client i els qui ho aconsegueixen reben respostes no gaire satisfactòries… Agrairíem tenir resposta per part d’Autema, una solució i que ens tornin els diners”.
