MónTerrassa
El govern posa data i pressupost a la transformació del carrer d’Arquimedes

El govern municipal de Terrassa vol convertir el carrer d’Arquimedes en “un carrer d’estada i no només de pas”. Aquesta és un dels projectes estrella de la proposta que el govern format per Tot per Terrassa i Junts per Terrassa han presentat en el ple extraordinari de mobilitat celebrat aquest divendres, 23 de maig.

La transformació d’aquest carrer preveu l’ampliació de voreres, la creació de zones verdes i la pacificació del trànsit amb la instal·lació d’eslàloms. En total, la inversió prevista per tirar endavant aquest projecte és de 925.000 euros i el calendari d’obres s’hauria d’iniciar el maig de 2026, amb una durada estimada de deu mesos, segons afirma Xavier Cardona, tinent d’alcalde de Territori.

Durant el ple, Cardona també ha fet referència a la gran confluència de vehicles que cada dia passen pels carrers d’Arquimedes i de Galileu. En aquest sentit, el tinent d’alcalde de Territori ha assegurat que el trànsit en aquesta zona “ha disminuït un 60,3%” i ha afirmat que “el trànsit de vehicles es troba per sota de l’any 2006 (any en què es va tallar la Rambla) i s’observa una tendència a la baixa”. Xavier Cardona diu que aquesta baixada es pot explicar per la importància d’infraestructures com les estacions de Ferrocarrils, la B-40 i la millora en el transport públic.

A més, Cardona també ha recalcat que la contaminació en aquestes dues vies “ha baixat un 46%”, tot gràcies, diu, a “la renovació progressiva del parc de vehicles, les mesures de pacificació del trànsit i la implantació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE)”. Unes dades que, a més, ha assegurat que milloraran amb la transformació del carrer d’Arquimedes.

El ple rebutja la creació d’un Pacte per la Mobilitat Sostenible i Equitativa

La proposta presentada pel govern municipal de Terrassa consistia en la creació d’un Pacte per la Mobilitat Sostenible i Equitativa per tal que “serveixi de full de ruta per al futur Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), actualment en fase d’elaboració i que marcarà les polítiques de mobilitat en els pròxims sis anys”, ha manifestat Cardona. “Per arribar a una solució que sigui satisfactòria per a tothom és imprescindible que ens asseiem i que treballem plegats per fer arribar a un consens”, ha afegit. Finalment, però, la proposta de Tot per Terrassa i Junts per Terrassa ha estat rebutjada pels vots en contra de tots els grups de l’oposició.

Comparteix

Icona de pantalla completa