El Govern municipal ha proposat fer una Ronda Nord soterrada al seu pas per la trama urbana de Terrassa. L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha avançat que s’ha encarregat un estudi per veure la viabilitat de soterrar el traçat a la trama urbana del nord de la ciutat o bé construir-lo en format trinxera, perquè així “tingui el mínim d’impacte en el paisatge”. Així ho va avançar l’alcalde durant la presentació del Programa de Govern 2023-2027 ahir dimarts al matí a l’amfiteatre del Parc de Sant Jordi, on va remarcar que impulsar el perllongament fins a Sabadell és una clara prioritat pel nou mandat en l’àmbit d’infraestructures.
L’estudi, que també ha estat encarregat per l’Ajuntament de Sabadell, encara no té uns resultats i, per tant, “no tenim la certesa que es pugui fer amb tuneladora”, però seria la proposta “desitjable”, explica l’alcalde, tot i que encararia el cost del projecte. Reconeix que el traçat “no és fàcil perquè passa per espais complicats” però l’objectiu és causa un “menor impacte en el territori”.
Ballart exigeix “màxima agilitat” per “no tardar 30 anys” per arribar a Sabadell
En aquest sentit, Ballart ha demanat “màxima agilitat” per començar a concretar i executar el projecte per “no tardar 30 anys” en arribar a Sabadell. Després que aquest estiu se signés l’acord entre la Generalitat i l’estat espanyol, l’alcalde ha insistit de nou en poder iniciar les obres aquest mandat i ha reclamat que el territori pugui dir-hi la seva a l’hora de concretar el recorregut.

Per la seva banda, la tinenta d’alcalde i portaveu d’ERC, Ona Martínez, ha recalcat que la ciutat “no vol una AP-7 al nord de la ciutat”, mentre que la tinenta d’alcalde i portaveu de Junts, Meritxell Lluís, ha defensat que la B-40 fins a Sabadell tingui un format de 2+2 “amb diverses rotondes que relliguin el territori, sense ser una via d’agitació i trànsit com ja és la B-30”.
Amb tot, l’equip de govern reafirma que el perllongament de la Ronda Nord és una de les prioritats en infraestructures “per tal que el sistema de ronda urbana de Terrassa permeti descongestionar de trànsit interior la ciutat”, però, “al final, l’última paraula la té l’Estat i la Generalitat”.