MónTerrassa
El Govern licita l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la Ronda Nord
  • CA

El Govern licitarà aquesta mateixa setmana l’estudi informatiu i l’informe d’impacte ambiental de la prolongació de la Ronda Nord de Terrassa a Sabadell. Així ho ha anunciat el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, aquest dimecres, dia 29 d’octubre, en la Comissió de Territori del Parlament, en què ha apuntat, segons recull l’Agència Catalana de Notícies, que aquests dos documents aniran acompanyats d’un estudi de paisatge i un altre de mobilitat.

Amb aquestes paraules es fa un pas endavant en el compromís pres en la darrera trobada entre Generalitat, ajuntaments de Sabadell i Terrassa i les dues cambres vallesanes. Aleshores, Nadal va apuntar que el Govern ja treballa amb una data per iniciar les obres de perllongament de la B-40: el 2028. Un calendari subjecte a la inversió prevista des del Ministeri de Foment, titular de la infraestructura, i a la redacció dels diferents estudis, que ja va recalcar que es volia que es redactessin “en paral·lel”, per accelerar el procediment. Tant des del partit al Govern com des dels ajuntaments de Terrassa i Sabadell s’ha manifestat, de forma reiterada, el suport explícit a aquesta via.

L’estudi sobre el túnel d’Horta, endavant

Nadal també ha aprofitat per parlar d’altres projectes emmarcats dins del Pla Específic de Mobilitat del Vallès. L’altra gran novetat és que un cop fet l’estudi previ del nou túnel ferroviari de Sant Cugat del Vallès, ara ja es pot activar el següent pas: fer l’estudi informatiu. Això, però, no arribarà fins a l’any vinent. “El d’Horta estava molt més endarrerit. Per tant, el pujarem de nivell i tindrem dos estudis previs per comparar la necessitat dels dos túnels”, ha assenyalat Nadal davant els diputats de la comissió.

Des de Terrassa, l’alcalde Jordi Ballart ja va traslladar a la Generalitat ara fa un any que es donava suport a la construcció del túnel d’Horta, que permetria reduir el temps de trajecte i duplicar la capacitat actual de FGC, per sobre de l’opció de fer un segon túnel a Vallvidrera (Sant Cugat). L’Ajuntament considera que la primera opció suposaria afegir una nova connexió amb la capital catalana, i que uniria la part est de Barcelona amb Cerdanyola (Parc de l’Alba) i la Universitat Autònoma, fins a arribar a Sabadell i Terrassa.

Tanmateix, des de Terrassa també són conscients que l’opció de fer un nou túnel que uneixi Sant Cugat amb Barcelona, amb l’objectiu d’incrementar la capacitat de la xarxa actual, és la preferida per ERC, que ja la contemplava el 2019. Això permetria reduir el temps de viatge en pràcticament 15 minuts i multiplicar per 2,5 la capacitat actual, passant dels 60 als 150 milions de viatges anuals. Territori, en mans del PSC, no s’ha decantat oficialment per cap de les dues opcions, deixant la porta oberta a l’espera de tenir els dos estudis informatius i de viabilitat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa