El Govern ha donat data d’inici de les obres de la B-40 entre el tram de Terrassa i Sabadell. En una trobada entre representants de les Cambres de les dues ciutats vallesanes amb els alcaldes Jordi Ballart i Marta Farrés, i representants de la conselleria de Mobilitat i Infraestructures, el secretari Manel Nadal ha explicat que es treballa amb el 2028 com a calendari per començar els treballs d’execució del perllongament de la Ronda Nord.
Això sí, primer caldrà superar amb èxit els tràmits pertinents, com els estudis de mobilitat i paisatgístic, els quals va avançar que ja s’han fet “les primeres passes” en la seva redacció perquè transcorrin en paral·lel. En aquest sentit, des de la Generalitat es va recordar als empresaris que aquesta infraestructura s’ha d’executar sota “el model d’encomana de gestió del Ministeri de Foment”, malgrat que és cert que “totes les administracions que han d’intervenir veuen i comprenen la seva necessitat”. En aquest sentit, tant des del partit al Govern com des dels ajuntaments de Terrassa i Sabadell s’ha manifestat, de forma reiterada, el suport explícit a aquesta via.
El conveni amb el ministeri de Foment és de 200 milions d’euros i malgrat que des d’algun dels consistoris es va apuntar la possibilitat de cobrir-ne una bona part, des de l’Estat no es contempla que pugui anar tot soterrat, ja que això faria disparar el cost. Finalment, després de diversos mesos de treball, ambdós consistoris han presentat un traçat consensuat. Justament, per on passarà la B-40 entre Terrassa i Sabadell és un dels punts més delicats i que més controvèrsia generen. En aquest sentit, recordem que hi ha un contenciós per part de la Campanya Contra el Quart Cinturó i que es prepara una futura demanda per impedir-ne la seva execució.
Albert Palomo, nou coordinador dels Projectes de la B-40
La reunió entre les Cambres de Comerç i Mobilitat tenia com a objectiu constatar el ple acord en la infraestructura i en el traçat que els dos consistoris han presentat. També traslladar al Govern la “urgència” per tancar aquest projecte i iniciar-ne les obres “el més aviat possible”. A més d’aconseguir una possible data d’inici dels treballs, en la trobada també es va fer un altre anunci. Es va comunicar que el pròxim dia 1 d’octubre, es nomenarà Albert Palomo com a responsable, dins del Departament, de la coordinació dels Projectes de la B-40.
Des de les entitats econòmiques dels municipis es fa oferir mà estesa amb les administracions i van celebrar la “unanimitat” de posicions de tots els participants, aprofitant per recordar el desig que “en un futur, la B-40, arribi fins a Granollers”. Mentre que David Prat, director general d’Infraestructures i Mobilitat, va apuntar que el perllongament de la B-40 també requerirà millores en les connexions entre l’AP-7, B-30 i la N-150 amb la C-58, obres que també es contemplen en els acords d’encomana i que s’estan redactant els corresponents estudis informatius.
