MónTerrassa
El Govern estudia fer una segona estació de FGC a Rubí

El Govern de la Generalitat estudia fer una segona estació de FGC a Rubí, corresponent a la línia del Metro del Vallès S1. No estem parlant de només una idea o un rumor, sinó que aquest dijous, dia 4 de gener, s’ha licitat l’anàlisi per avaluar-ne la possible factibilitat. Ho ha anunciat la mateixa consellera de Territori, Ester Capella, durant una visita al Centre Operatiu que Ferrocarrils té a la ciutat vallesana, on hi ha el taller central de la línia Barcelona-Vallès i el centre de comandament de la circulació ferroviària de les línies metropolitanes d’FGC.

Des de Territori no tenen clar encara si tindria formalment el disseny d’una segona estació o d’un baixador, però sí que ja en tenen una possible ubicació. “S’ubicaria al polígon de la Llana o bé més al nord de la ciutat, amb l’objectiu de millorar la cobertura en transport públic a la part central i nord de Rubí”, ha manifestat la titular.

No és pas una idea nova, des de fa molts anys que la ciutat ha reclamat una segona estació a La Llana, ja que és una zona amb un equipament esportiu i, sobretot, amb moltes empreses. Estem parlant d’una distància important des d’aquesta zona més al nord fins a l’altra estació de FGC, que es troba en ple Centre de la ciutat, a més de mitja hora a peu.

10 mesos per decidir la futura estació de FGC

Capella considera que l’aposta per millorar el transport públic ha de ser ferma, i ha posat en valor que “el dret a l’accessibilitat i a la mobilitat és la millor eina que tenim per afrontar el repte de l’emergència climàtica” i ha afegit que “el ferrocarril era modern fa cent anys i continua sent el transport del futur”.

Per ara, un cop s’ha licitat l’anàlisi d’una possible segona estació -un pas que mai s’havia donat i que l’acosta més a ser una realitat-, el següent pas serà que aquest document resumeixi una proposta de serveis en funció dels diferents escenaris d’oferta i demanda. També “haurà de considerar les solucions necessàries per donar connectivitat a la nova estació” en cotxe, a peu i en bicicleta “amb un nou viaducte que travessi la Riera de Rubí”, ha detallat Capella.

En aquest estudi es detallarà el volum de gasos amb efecte d’hivernacle emesos o estalviats de cada alternativa, tenint en compte la construcció de l’obra, el manteniment de la infraestructura, l’operació dels serveis i l’impacte pels canvis de mobilitat de les persones usuàries.

Amb un termini de redacció de 10 mesos un cop s’adjudiqui i un import de licitació de 53.000 euros (abans d’IVA), el document haurà d’incloure la caracterització de la mobilitat de l’àmbit de Rubí, un resum dels diferents estudis de mobilitat realitzats fins ara, la identificació d’escenaris alternatius, les propostes d’encaix i l’impacte sobre la demanda.

Comparteix

Icona de pantalla completa