El govern ha rescatat el projecte de canvi de sentit a Ramón y Cajal per pacificar el vial. Aquest dilluns, dia 24 de febrer, el tinent d’alcalde de Territori, Xavier Cardona, i la regidora del Districte 3, Montserrat Alba, han presentat a l’Associació de Veïns de Can Palet i a l’Associació de Comerciants del barri, la seva proposta per aconseguir que aquest carrer redueixi el volum de trànsit. El darrer estudi fet pel servei de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa, indica que de mitjana, s’han registrat 8.263 vehicles diaris, de dilluns a divendres, a Ramón y Cajal, i 3.780 vehicles diaris a Menéndez Pelayo.
Aquest projecte ja havia estat sobre la taula amb anterioritat, però des dels veïns havien lamentat que s’havia decidit deixar en un calaix després d’unes suposades reticències per part d’algunes entitats de dins i fora el barri. Va ser una gran decepció que l’entitat es va endur i així va recalcar-ho l’octubre de l’any passat en una roda de premsa en què van explicar que si el govern municipal no apostava per vianalitzar el tram final de Ramón y Cajal -només d’accés per a veïns-, almenys que optés per canviar-lo de sentit, expulsant els vehicles cap a fora del barri. Les dues opcions havien estat descartades.
Un estudi verificarà l’eficàcia del canvi de sentit
Així doncs, a partir d’aquest dimarts dia 25 de febrer, entra en vigor el canvi de sentit (cap al sud) en el tram comprès entre l’avinguda de les Glòries Catalanes i d’Àngel Guimerà. El carrer tindrà, així, dos sentits oposats, ja que entre Guimerà i carretera Montcada mantindrà el sentit nord, amb la voluntat d’aconseguir reduir-ne el trànsit de pas que l’utilitza per travessar la ciutat.
La decisió ha estat presa després de veure l’estudi d’aforaments, i d’avaluar l’eficàcia d’un possible canvi de sentit. La mesura serà un altre cop avaluada amb un nou estudi, per veure si s’aconsegueix reduir el volum de vehicles que hi circula i com ha afectat això al comerç del barri i a la qualitat de vida dels veïns.
Aquesta mesura ve a complementar la que ja s’havia pres el mes de setembre, quan l’Ajuntament va modificar la ruta de la línia 7 d’autobusos urbans d’aquest mateix tram.
