MónTerrassa
FGC presenta el primer tren elèctric que cobrirà la línia Lleida-Terrassa

Aquest dissabte, dia 20 de setembre, s’han presentat el primer tren elèctric que donarà servei a la línia Lleida-Terrassa de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). S’ha fet en un gran acte amb la presència de la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, el paer en cap de Lleida, Fèlix Larrosa i Piqué; el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Carles Ruiz Novella; i el president d’Stadler Valencia, Íñigo Parra.

Es tracta del primer dels quatre nous combois que es posaran en funcionament a partir de l’any que ve, convertint la línia ferroviària en la més moderna de les comarques de Lleida. La consellera ha explicat que la creació d’aquests trens “ho fem en un escenari de treball, en aquest taller ferroviari del Pla de Vilanoveta de Lleida. És l’entorn adequat i permeteu-me que us digui que també és l’entorn que simbolitza el propòsit de treball irrenunciable del govern de Catalunya en el projecte de transformació del sistema ferroviari del nostre país”.

Amb aquests quatre trens elèctrics, Ferrocarrils començarà a operar el servei de les línies RL3 (Lleida-Cervera) i RL4 (Lleida-Terrassa), que actualment formen part del sistema de Rodalies Lleida. L’oferta de Ferrocarrils consistirà en 14 circulacions diàries per sentit entre Lleida i Cervera, cinc de les quals circularan fins a Terrassa, cosa que millora la freqüència actual de la línia RL3 amb l’increment de tres circulacions.

Proves de validació

El tren arriba procedent de la fàbrica d’Stadler a Albuixech (València), però serà a les instal·lacions d’FGC al Pla de Vilanoveta, on es faran les proves tipus de validació per la seva l’homologació. Les proves començaran la setmana vinent, inclouran proves de tracció, de frenat, de comportament dinàmic, senyalització i telecomunicacions, entre d’altres. Està previst que els altres tres trens arribin al Pla de Vilanoveta entre el mes de novembre d’aquest any i l’abril del vinent.

Per la seva banda, el president d’Stadler Valencia, Íñigo Parra, ha assegurat que “la presentació del primer tren FLIRT per a la línia Lleida-Terrassa representa una fita rellevant en el nostre compromís amb la millora de la mobilitat a Catalunya. Volem expressar el nostre agraïment a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per la seva visió estratègica i la col·laboració constant”.

Interior del nou tren elèctric que cobrirà la línia Lleida-Terrassa | Gencat

Com seran els nous trens

I com seran aquests nous trens? Pel que fa al seu exterior, estaran formats per tres cotxes i tindran sis portes per costat. Tindrà una capacitat per 439 viatgers i hi haurà 164 seients. Els combois estan pensats perquè siguin accessibles per a tothom, per això a banda dels tradicionals indicadors sonors, inclourà un sistema d’enllumenat verd (obertura) o vermell (tancament) per facilitar la identificació de la maniobra a les persones amb discapacitat auditiva.

No hi haurà escales d’accés des de l’andana i sí una rampa automàtica a les portes que es trobin a la zona de mobilitat reduïda; i, a més, entre cotxes, hi haurà un pas interior amb una lleugera rampa, sense graons. A la zona reservada, hi haurà un polsador per sol·licitar la parada i un sistema d’assistència per als usuaris amb audiòfons per comunicar transmissions de servei o d’emergència. El lavabo del tren, adaptat a persones amb mobilitat reduïda, tindrà porta d’accionament elèctric.

També hi haurà pantalles panoràmiques amb tota la informació i altaveus a cada cotxe. Per informar els passatgers de les andanes, els trens disposaran de vuit pantalles LED exteriors, dues de les quals de frontals (ubicades a la part superior de cada cabina) i sis de laterals.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa