Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha batut el rècord de viatges validats a la línia del Vallès. Ho ha fet amb l’espectacular xifra d’un total de 7.102.336 viatges aquest passat mes d’octubre. I no només ho ha fet a la línia de Barcelona-Vallès, sinó que el rècord històric també s’ha produït a la línia Llobregat-Anoia, amb 2.737.688 viatges. Això suposa que un total de 9.840.024 tiquets s’han validat aquest mes d’octubre en el conjunt de les Línies Metropolitanes d’FGC, un 8,5% més que la demanda que hi va haver l’octubre del 2019, abans de la pandèmia i que ostentava fins ara el rècord mensual de validacions.
A més, aquest pic mensual de viatgers s’ha esdevingut en un any, el 2024, en què, de moment, la demanda ja supera en el còmput global la del 2023 en un 7,4% a les Línies Metropolitanes i en un 21,1% a la línia Lleida-La Pobla. En aquest sentit, el president de Ferrocarrils, Carles Ruiz Novella, s’ha mostrat satisfet per aquestes xifres històriques. “Les dades demostren que la ciutadania confia cada cop més en el transport públic i en el servei fiable i competitiu que ofereix Ferrocarrils. Aquest 2024 superarem molt probablement el nombre de viatges del 2023, any en què Ferrocarrils ja va recuperar pràcticament tota la demanda prèvia a la pandèmia. De fet, a la línia Lleida-La Pobla, això ja s’ha complert: a falta de dos mesos per tancar el 2024, ja hem superat tota la demanda que hi va haver durant tot el 2023″.
Camí de batre el rècord anual
Respecte a les dades acumulades en el que portem de 2024, segons informa FGC en un comunicat, entre els mesos de gener i octubre, la demanda a les Línies Metropolitanes de Ferrocarrils ha estat de 80.195.644 viatges, un 7,4% més que la demanda registrada durant el mateix període del 2023, quan en van ser 74.649.269.
Per línies, a la línia Llobregat-Anoia l’increment ha estat d’un 10,9%, mentre que, a la línia Barcelona-Vallès, l’augment ha estat una mica inferior, del 6,1%. Cal dir però que el marge de creixement de la línia del Baix és molt més àmplia que la de la línia del Vallès, si bé amb la incorporació de les noves estacions a les ciutats de Terrassa o de Sabadell es va produir un creixement notable.
L’any 2023 es va acabar tancant amb una demanda de 90.882.620 viatges al conjunt de Línies Metropolitanes, igualant pràcticament la que hi havia hagut el 2019, l’any abans de la pandèmia. Quan encara queden dos mesos sencers per comptabilitzar en el balanç final de viatgers, tot indica que aquesta xifra se superarà amb escreix.


