MónTerrassa
Ferrocarrils completa la digitalització de dos milions i mig de documents 
  • CA

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) conclou la digitalització del seu fons històric, millorant l’accessibilitat de dos milions i mig de documents valuosos. Ara ha licitat ala tercera i darrera fase. El fons procedeixen de les companyies ferroviàries antecessore. L’objectiu és garantir la preservació.

El 28 de desembre de 1919 es va inaugurar el tram entre Rubí i Terrassa. Si voleu, podeu conèixer la història de totes les estacions clicant aquí. I recordar que Ferrocarrils ha digitalitzat en 3D dos dels trens històrics que la companyia té preservats en els seus centres de conservació i que formen part del patrimoni històric ferroviari del país. La digitalització es pot visualitzar al web del Patrimoni d’FGC i també a la galeria de Giravolt.

Els treballs s’han licitat per un import de 400.000 euros (abans d’IVA), i preveuen la digitalització de 3.000 plànols ferroviaris, 125 llibres de diverses dimensions i 125.000 documents més. Els treballs preveuen la recollida, el trasllat, la custòdia, el tractament i la digitalització dels documents per a la seva preservació, consulta i difusió.

Documents d’alt valor històric

El president d’FGC, Carles Ruiz Novella, destaca que “es tracta de documents amb un alt valor històric, alguns d’ells anteriors a l’any 1860, i que expliquen la història de les companyies pioneres del ferrocarril a Catalunya. Són, per tant, peces clau per entendre la història ferroviària del país, a la vegada que la història de Ferrocarrils”. Amb aquesta digitalització, afegeix, “millorem l’accessibilitat del nostre arxiu històric amb la voluntat de posar-lo a disposició del món divulgatiu i de la recerca, en el marc de l’Estratègia de Patrimoni Històric de Ferrocarrils”.

En total, formen part de l’arxiu històric d’FGC dos milions i mig de documents, inclosos 2.800 arxivadors amb actes, memòries i escriptures; 30.000 fotografies, 800 llibres i 3.000 plànols. Una part de l’arxiu històric prové de la Compañía General de Ferrocarriles Catalanes, que és la que explotava l’actual línia Llobregat-Anoia d’FGC. L’altra part prové de l’empresa Ferrocarriles de Cataluña, que donava servei a l’actual línia Barcelona-Vallès.

Comparteix

Icona de pantalla completa