MónTerrassa
L’estudi per decidir si Rubí tindrà una nova estació de FGC, en marxa

L’estudi per decidir si Rubí tindrà una nova estació de Ferrocarrils de la Generalitat ja està en marxa. Aquest dilluns, dia 22 d’abril, s’ha adjudicat la redacció de l’anàlisi que ha de determinar si el municipi vallesà podrà comptar amb una segona estació de FGC en un futur proper. Es dona així compliment a la promesa llençada a principis d’any per la consellera de Territori, Ester Capella, en una visita al Centre Operatiu que Ferrocarrils té a la ciutat vallesana, on hi ha el taller central de la línia Barcelona-Vallès i el centre de comandament de la circulació ferroviària de les línies metropolitanes d’FGC.

Aleshores, la responsable de Territori va anunciar que es posava a licitació la redacció de l’estudi. Ara, quatre mesos després, s’ha adjudicat a l’empresa COLIN BUCHANAN CONSULTORES, S.A.U. per un import de 35.700 euros (abans d’IVA) realitzar l’anàlisi. El document, que ha de tenir un termini de redacció de màxim 9 mesos, ha de contemplar diverses alternatives, impactes i opcions de transport públic i de gestió del que suposaria tenir una nova estació a la línia que comença a Terrassa i finalitza a Barcelona.

Ubicació, demanda, manteniment i mobilitat d’una futura estació

L’estudi, doncs, haurà d’incloure la caracterització de la mobilitat de l’àmbit de Rubí, un resum dels diferents estudis de mobilitat realitzats fins ara, la identificació d’escenaris alternatius, les propostes d’encaix i l’impacte sobre la demanda.

No es tracta només de decidir la factibilitat d’un nou baixador a la línia S1 de FGC, també cal determinar a on es podria situar per millorar la cobertura de la part central i nord del municipi. En aquest sentit, el Govern treballa amb dues opcions, una, al polígon de la Llana -espai on històricament s’ha reivindicat des del municipi aquesta estació, per la seva proximitat a un equipament esportiu i a les empreses-; la segona, una estació de Rubí Nord. Paral·lament, també s’estudiarà si és més factible fer un reforç de l’actual transport públic per carretera.

De cada opció analitzada, el document farà una proposta de serveis en funció dels diversos escenaris d’oferta i demanda. També analitzarà amb detall el volum de gasos d’efecte hivernacle emesos o estalviats per l’execució de cada alternativa, tenint en compte la construcció de l’obra, el manteniment de la infraestructura, l’operació dels serveis i l’impacte pels canvis de mobilitat de les persones usuàries.

A més, el document encarregat per Territori també haurà de considerar les solucions necessàries per donar connectivitat en cotxe, a peu i en bicicleta amb un nou viaducte que travessi la riera de Rubí.

Comparteix

Icona de pantalla completa