MónTerrassa
Dilema a Can Palet: quan pacificar un carrer implica col·lapsar-ne un altre

Dilema a Can Palet arran de la pacificació d’un carrer i que ha acabat comportant que el del costat acabés col·lapsat. La llarga reivindicació de l’associació de veïns a l’Ajuntament per tal d‘aconseguir que el carrer de Ramón y Cajal canviés de sentit, va ser escoltada. El passat mes de febrer, el govern municipal va decidir modificar la circulació en el tram comprès entre l’avinguda de les Glòries Catalanes i d’Àngel Guimerà per tal d’evitar que aquest fos un dels vials més transitats per creuar de sud a nord la ciutat. Aquest tram va passar a ser en sentit sud, per expulsar els vehicles fora de Can Palet. Ara, tornarà a ser en sentit nord.

Perquè la solució ha estat agredolça. L’estudi realitzat pel Servei de Mobilitat indica que, efectivament, la mesura ha tingut un efecte positiu i el carrer Ramón y Cajal ha vist com passava dels 8.263 vehicles diaris, de dilluns a divendres, a reduir el trànsit rodat enun 66%. Així doncs, tal com els veïns volien i deien, la mesura ha aconseguit pacificar la circulació en aquest espai. Tanmateix, ha tingut conseqüències nefastes per al seu veí, el carrer de Menéndez y Pelayo. Aquest, abans de la modificació del sentit va enregistrar 3.780 vehicles diaris en dies feiners. Ara, el trànsit ha augmentat un 55%. I, a més, s’han constatat afectacions pel que fa a l’accessibilitat de vehicles al supermercat Consum i altres petits establiments del barri, els quals han expressat el seu malestar.

L’autobús L7 manté el nou recorregut

Per tot plegat, la regidora delegada del districte 3, Montse Alba, ha manifestat aquest dilluns dia 7 d’abril, que l’Ajuntament ha decidit retornar el sentit original al carrer de Ramón y Cajal. “La mesura no acaba de ser efectiva per pacificar el trànsit al barri”, ha indicat. I ha justificat el pas enrere afirmant que “es volia reduir la circulació dels vehicles pesants així com augmentar la seguretat dels vianants. Malgrat que al costat d’aquest vial hi ha una via d’alta capacitat, com és l’avinguda de les Glòries Catalanes, els vehicles no estan utilitzant-la com a alternativa, desplaçant la problemàtica al carrer Menéndez y Pelayo, un carrer que, per les seves característiques, no pot assumir aquest increment. És per aquest motiu que des del consistori s’ha optat per retornar al sentit original de la via”.

El sentit de Ramón y Cajal tornarà a ser el que hi havia ara fa dos mesos, però el que no canvia és el recorregut de la Línia 7 d’autobusos urbans. El mes de setembre, l’Ajuntament va decidir reordenar l’itinerari, passant a circular per l’avinguda de Glòries Catalanes, fins a la confluència amb Ramón y Cajal i la carretera de Montcada per reprendre després el seu recorregut pel tram nord de Ramón y Cajal. Alba ha subratllat que “aquesta mesura que s’ha mostrat efectiva i la mantindrem”.

Comparteix

Icona de pantalla completa