MónTerrassa
Desconcert entre els veïns del carrer Faraday pel nou “urbanisme tàctic”

Desconcert entre els veïns del carrer de Faraday pel nou “urbanisme tàctic”. L’aparició des de fa uns dies d’un tram de pintura que ocupa part de l’asfalt ha causat sorpresa entre els residents d’aquest vial de Ca n’Aurell. Es tracta d’una gran franja de color verd que té per objectiu donar més espai als vianants i pacificar el trànsit rodat. Aquesta actuació es troba concentrada especialment a l’illa de la parròquia de la Sagrada Família i a l’entorn de la plaça de Sant Oleguer.

Forma part de les mesures que s’estan duent a terme en diferents punts del barri, entre els quals hi ha de manera més notable els carrers d’Arquimedes i Galileu. El projecte impulsat des del servei de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa consisteix en una “actuació tàctica d’adequació d’itineraris a peu”, donant prioritat als vianants però també amb la idea d’aconseguir reduir la velocitat dels vehicles que hi circulen, especialment en els trams pròxims a cruïlles, parcs, places i espais de lleure infantil.

Acció de pacificació del trànsit a la zona del carrer de Faraday i voltants | Júlia Martínez

Els veïns reclamen “menys trànsit i velocitat”

L’aparició de la pintura verda ha estat rebuda amb estupor per part dels veïns. “Iniciem el curs amb novetats a Faraday i la plaça Sant Oleguer. No sabem quins beneficis poden tenir aquests canvis. Més aviat estem desconcertats”, han manifestat des de la plataforma veïnal “A Faraday ens pugem els fums”, creada el passat mes d’abril d’enguany com a resposta a l’increment de trànsit que ha patit el carrer en els darrers temps i també com a mesura d’alerta davant l’aplicació de la zona de baixes emissions, segons la qual, es temen, intensifiqui encara més la circulació.

La plataforma també recorda a l’Ajuntament quin ha de ser l’objectiu d’aquestes actuacions. “El que sí sabem, és el que volem els veïns: menys trànsit i velocitat. Esperem tenir bones notícies i si no, ens hi passejarem”. Amb aquesta darrera frase deixen clar que les mobilitzacions no s’han acabat. I és que l’última vegada que van “passejar” per un carrer, en aquella ocasió va ser a Nicolau Talló, van tallar-lo completament al trànsit durant una bona estona, en una acció coordinada per una cinquantena de veïns.

Acció de pacificació del trànsit a la zona del carrer de Faraday i voltants | Júlia Martínez

I és que malgrat que la creació d’aquestes grans illes verdes busquen que els cotxes hagin de reduir la velocitat en tenir espais més estrets -perquè s’han eliminat carrils de circulació-, no sempre s’aconsegueix. I la sensació de vulnerabilitat dels vianants hi continua sent.

Un dels motius que en ressalten és que la majoria d’aquests trams no estan “protegits” per pilones -de plàstic o de ferro-, i això fa que molts cotxes les trepitgin i envaeixin sense preocupacions a l’hora de fer els girs. Els dies van passant i només una petita zona de la part nord de Faraday compta amb els pals. Els veïns esperen que sigui un fet temporal i que finalment es posin a tot arreu.

Tampoc ha agradat una de les conseqüències directes que la mesura ha tingut: l’eliminació de places d’aparcament. Es tracta d’una zona amb blocs de pisos, molts dels quals no compten amb pàrquing privat. Això fa que molts veïns deixin estacionat el seu vehicle al carrer. Ara, s’han perdut diversos llocs.

Acció de pacificació del trànsit a la zona del carrer de Faraday i voltants | Júlia Martínez

Comparteix

Icona de pantalla completa