Veïns demanen reurbanitzar la carretera de Rellinars per fer-la més segura. Des de l’AV Torrent d’en Pere Parres s’ha fet públic un escrit en què s’insta a iniciar un procés participatiu per tal que entre tots els residents es pugui definir quin ús i disseny hauria de tenir el vial que travessa de dalt a baix el barri. Consideren que amb els diferents canvis de mobilitat que s’estan duent a terme arreu de la ciutat, amb intervencions en cruïlles i pacificacions de diversos carrers, també cal plantejar-se la necessitat de reformar el tram de carretera que va entre l’avinguda Abat Marcet fins al passeig 22 de Juliol.
Des de l’entitat veïnal s’ha proposat a l’Ajuntament de Terrassa l’opció de dur a terme una consulta ciutadana, però aquesta opció ha estat refusada per l’administració local. No obstant, els veïns han optat per dirigir-se a la Generalitat de Catalunya, titular de la carretera, per fer-se escoltar. Per ara, estan a l’espera de saber si la petició és els acceptada o no.

Voreres amples, pàrquing exprés i il·luminació
Mentre resolen el tema més burocràtic, sí que l’AV ha volgut explicar una mica què creuen que caldria fer en aquest transitat vial de pas per aconseguir una millora en la qualitat de vida del veïnat i, també, per incrementar la seguretat viària i dels vianants que hi circulen. Així, algunes de les consideracions que han posat sobre la taula passarien per decidir si cal que sigui una via de doble sentit (com ho és ara), o si amb un sol sentit de la marxa se solucionarien alguns dels problemes detectats. També creuen que s’hauria de parlar de si cal habilitar un carril exclusiu per bicicletes i patinets -com s’han fet a d’altres carreteres de la ciutat- o si és preferible que continuïn anant per la calçada, amb la resta de vehicles motoritzats.
L’ampliació de les voreres és un altre dels temes que preocupen i que creuen que s’hauria d’abordar, com també les zones d’aparcament exprés o amb tarificació, per assegurar un aparcament rotatori adequat i que prioritzés els veïns que han de deixar el cotxe al carrer. D’altra banda, pel que fa a elements de pacificació del trànsit, creuen que caldria implantar-se reductors de velocitat i passos de vianants elevats. I, finalment, per incrementar la seguretat, caldria una intervenció específica per millorar la il·luminació del barri i d’aquest tram en concret.
