MónTerrassa
Decepció de l’AV Can Palet: la pacificació de Ramón y Cajal torna al calaix

Veïns de Can Palet, decebuts pel canvi de parer en la pacificació de Ramón y Cajal. La setmana passada, tècnics del departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa els van informar en una reunió que el projecte de reorganitzar el trànsit a l’interior del barri havia quedat descartat. Després de cinc anys de treball, de reunions i d’arribar a una bona entesa per ambdues parts (administració i veïns), sembla que el document ha quedat al calaix.

Segons han manifestat des de l’entitat veïnal, l’argument que se’ls ha donat per tirar-se enrere ha estat “l’oposició de quatre associacions, de les quals tres ni tan sols són del nostre barri. Ens han dit que se’ls ha presentat el projecte i que han votat en contra. Però nosaltres creiem que això és només una excusa, una pantalla del govern per no voler fer el que es pacta, ni tan sols creiem que aquestes entitats hagin dit res sobre això, i si ho haguessin fet tampoc entenem per què gent de fora el barri ha de dir com hem d’organitzar-nos”. Afirmen que des de l’Ajuntament, se’ls ha dit que la nova associació de comerciants de Can Palet, l’AV Xúquer, i Guadiana i Guadalquivir han mostrat la seva disconformitat a pacificar Ramón y Cajal.

Expulsar el trànsit de pas fora del barri

De fet, la pacificació no seria per tot el vial sencer. Estem parlant només d’un tram. En concret, d’una sola illa de cases: entre els carrers Albinyana i Guimerà. Els veïns veien amb molts bons ulls el pla original pactat amb l’Ajuntament: canviar-ne la direcció i d’aquesta manera “expulsar” tot el trànsit de pas que utilitza aquest carrer per travessar la ciutat de sud a nord cap a l’avinguda Glòries Catalanes i després cap a l’avinguda Barcelona o carretera de Montcada. Deixaria de ser la ruta preferida per Google per dirigir-se, per exemple, de Parc Vallès a l’estació del Nord de Renfe.

La reivindicació històrica del veïnat és que Ramón y Cajal quedi reservat només pels veïns i els conductors que volen entrar el barri, i deixi de ser un carrer que acumuli una quantitat ingent de vehicles que l’utilitzen com a via ràpida. “Ara que per fi teníem un pla sobre la taula i que tothom hi estava d’acord, ens diu l’Ajuntament que no, que no es farà, que només s’ha canviat el pas dels autobusos i ja està”, explica Manuel Ávila, president de l’AV.

Ha estat una gerra d’aigua gelada per als veïns que no entenen què ha passat. “Ho atribuïm al rebombori que té l’alcalde en els darrers temps de queixes pels canvis amb la ZBE i la pacificació a d’altres barris. Però aquí, els veïns estem d’acord a tallar el trànsit, estem d’acord a reduir el volum de vehicles. També estàvem d’acord a fer un tram restringit del carrer Colom, entre Albinyana i Guimerà, limitat al trànsit. Però res. Ha quedat en res”, apunten. 

L’AV ha demanat una nova reunió, aquesta amb presència del representant polític de l’àrea, per tal que els expliquin bé la negativa. “Nosaltres mai els hem dit quina era la solució, només que volíem menys trànsit a un carrer d’un sol carril, que no està pensant per absorbir tots els vehicles que hi circulen. Van ser ells els que van estar treballant el projecte i que ens el van presentar. Ara volem que ens expliquem per què s’han fet enrere. I si no volen fer aquest, doncs que proposin una alternativa”, sentència Ávila.

Plànol amb les propostes que Mobilitat havia fet als veïns i que havien estat acceptades de bon grat | Lluïsa Tarrida

Comparteix

Icona de pantalla completa