El mercat automobilístic de Terrassa va tancar el 2024 amb un creixement del 5%, assolint les 2.698 unitats venudes a particulars, una xifra superior a la mitjana provincial. Així ho explica Jaume Arimany, director comercial d’EBRO Maas Orbeauto, una marca que recentment ha obert el seu primer concessionari a Terrassa.
En aquest sentit, Arimany afirma que en el darrer any a Terrassa s’ha produït un important augment del nombre de vendes de vehicles. “La tendència és aquesta, continuen creixent les versions elèctriques i van caient les versions de combustió”, subratlla Arimany. Concretament, el 52% de les vendes registrades a la nostra ciutat durant el 2024 van ser de vehicles elèctrics i híbrids. Per contra, la venda de vehicles de combustió tradicional han caigut un 9%.
Malgrat aquest resultat positiu en la venda de vehicles elèctrics, les xifres de Terrassa mostren una dinàmica molt particular. Les vendes de vehicles híbrids han incrementat un 25%, però les de cotxes 100% elèctrics han caigut un 2,5%. A més, la quota d’aquests vehicles a Terrassa és del 4,4%, una xifra molt per sota del 7,3% registrat a la província de Barcelona. Jaume Arimany destaca que aquest percentatge és molt inferior també al de municipis de l’àrea metropolitana com Sant Cugat o Barcelona, on els cotxes 100% elèctrics representen l’11% i el 9% respectivament.
La manca d’infraestructures de càrrega o la ZBE entre les possibles raons
En aquest sentit, pel que fa als motius que podrien explicar la reducció de les vendes de vehicles 100% elèctrics, Jaume Arimany opina que podria haver-hi diverses raons, com la Zona de Baixes Emissions (ZBE) o la manca d’infraestructures a la ciutat. “La ZBE està previst que arrenqui a partir de l’1 de maig del 2025, però encara no ho ha fet a Terrassa. A més, tampoc hi ha moltes zones de carrega de vehicles i la ciutat no té una infraestructura preparada”, assegura Arimany. Així doncs, el director comercial d’EBRO Maas Orbeauto recalca que “fins que des de les diputacions i ajuntament no es comencin a apostar per les infraestructures de càrrega de cotxes elèctrics, no pujarà la demanda”.
Tot i això, Jaume Arimany considera que el cotxe elèctric “és el vehicle del futur”, un dels motius pels quals des d’EBRO volen convertir-se en una marca 100% elèctrica a partir de l’any 2026. Així doncs, reconeix que “les dades de vehicles elèctrics a Terrassa estan molt per sota de la mitjana de la província”, però destaca que “esperem que amb la presència d’EBRO a la ciutat ajudi a canviar aquesta tendència”.