Les obres de reurbanització del carrer Sant Francesc s’iniciaran el pròxim 25 de juliol. L’Ajuntament de Terrassa ha informat als veïns i residents que el cèntric vial viurà un estiu de treballs dins del projecte de pacificació de l’entorn de l’illa de vianants. Aquestes obres, que tenen un pressupost que s’acosta els 600 mil euros, estan finançades per als fons europeus Next Generation i afectaran el tram que va des de la Rutlla fins a la carretera de Montcada.

El projecte contempla l’ampliació de les voreres i la reducció de la secció de la calçada al únic carril de circulació, amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat i mobilitat de l’itinerari per a vianants i ordenar la circulació de vehicles i zones reservades per serveis. El servei de Mobilitat de l’Ajuntament informa que està programat que les obres s’allarguin fins al desembre de 2023. Per proximitat, les obres afectaran a la circulació i trànsit dels carrers de l’entorn: Viveret, Sant Marian, Rutlla, Era, Sant Genís i Doctor Ventalló.

Una altra de les novetats que comportarà la reurbanització del carrer Sant Francesc serà la posada en marxa de la càmera de control de vehicles. El nou sistema -que vindrà a complementar l’adhesiu identificatiu visual per als agents de la Policia Municipal de Terrassa- disposarà d’un lector de matrícules i la comprovació de vehicles autoritzats a circular pel carrer de la Rutlla -àrea de vianants Vapor Gran-.

Donar continuïtat al carrer Rutlla

La reurbanització de Sant Francesc ve motivada, segons s’especifica en el projecte, per la “necessitat d’una millora d’accessibilitat i mobilitat de l’itinerari per a vianants, ordenació i regulació de la circulació dels vehicles i zones reservades per serveis, així com també donar continuïtat a la urbanització que es va realitzar al carrer Rutlla anys enrere”.

La solució que es proposa és la mateixa que es va realitzar ara fa un temps al carrer Rutlla (quant a la configuració de la secció, els paviments i acabats), amb la finalitat de donar una imatge homogènia per tot aquest eix, el qual arriba fins al centre de la ciutat. En aquest document també es defineixen tots els treballs necessaris per al soterrament i renovació dels serveis existents que encara són aeris o que la infraestructura es troba en mal estat de conservació. Es projecta també una nova xarxa d’enllumenat soterrada amb noves columnes i lluminàries amb tecnologia LED.

Proposta de com pot acabar el carrer Sant Francesc, amb algunes modificacions | AJ. Terrassa

Així quedarà el carrer Sant Francesc

L’àmbit d’actuació comprèn tot el carrer Sant Francesc, des del carrer Rutlla fins a la carretera Montcada. Estem parlant de 255 metres de longitud i una amplaça de 8 metres. El projecte d’urbanització destaca que les edificacions són majoritàriament habitatges unifamiliars i plurifamiliars, amb poca activitat comercial. També assenyala el “mal estat” de conservació de l’enllumenat, les línies aèries de baixa i mitja tensió i de telefonia, i que no hi ha cap semàfor.

Amb el projecte es vol aconseguir diferents objectius: reequilibrar l’espai destinat a trànsit i vianants; reordenar els carrils d’estacionament; millorar l’accessibilitat i la seguretat vial; renovar la infraestructura de serveis existents afectats; renovar la xarxa d’enllumenat públic; plantació de nou arbrat; i una nova xarxa de reg.

Per millorar l’accessibilitat el projecte proposa ampliar les voreres existents, eliminar el cordó d’aparcament i mantenir la calçada amb un carril de circulació d’un sentit a una cota de 5 cm de diferència amb la vorera. Les voreres passaran a ser de color gris amb zones i franges de vermell, a tot l’itinerari. Mentre que a les cruïlles els passos de vianants seran elevats, al mateix nivell que la vorera. En el tram tocant a la carretera de Montcada es posarà un gual amb peces de formigó, tipus lloseta; mentre que a la banda de dalt, tocant a la Rutlla, es preveu reposar les peces de formigó malmeses, reposar el mobiliari urbà que hi ha (papereres -amb més quantitat al costat dels passos de vianants-, escocells i nous arbres, contenidors -que es mantindran agrupats- i zona aparcament en vorera) però millor delimitat i senyalitzat.

Comparteix

Icona de pantalla completa