MónTerrassa
Comencen les obres del corredor de bus ràpid entre Terrassa i Sabadell

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya inicia aquest dilluns 13 de gener de 2025 les obres del corredor de bus ràpid (anomenat BRCAT) a l’entorn de l’N-150 entre les dues capitals del Vallès Occidental.,Terrassa i Sabadell. Val a dir que tot el projecte s’emmarca en una sèrie de treballs per afavorir la mobilitat sostenible i activa i la seguretat viària.

El que es posa en marxa és la construcció d’un nou eix d’1,2 quilòmetres entre l’Hospital Universitari de Terrassa, a Torrebonica i la rotonda d’accés al Complex Ègara dels Mossos d’Esquadra, seguint l’antiga N-150 (N-150a), que interconnectarà els equipaments existents en aquest àmbit. Aquest corredor estarà destinat a la circulació d’autobusos, bicicletes, vianants, vehicles de mobilitat personal i vehicles d’emergència.

La consellera, Sílvia Paneque diu que es tracta de “millorar el servei de transport públic i promoure la descarbonització de la mobilitat, en el marc de les polítiques del Govern per “eliminar les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle. Apropem i potenciem el transport públic i facilitem la mobilitat activa als equipaments estratègics com l’Hospital, el Mercavallès, el complex Egara i els centres educatius i de recerca ubicats en aquest àmbit”.

La l’N-150 és “un important eix de comunicació entre les dues capitals de comarca, que registra un trànsit de 23.000 vehicles diaris i pel qual circulen diverses línies de bus urbanes i interurbanes”. Paneque ha assenyalat que “el Govern té com a objectiu una Catalunya ben connectada, que significa un país de progrés i competitiu a favor de la majoria. Per això, és constant en la voluntat de tenir una acció de reformes persistent i ambiciosa”.

Les obres tenen un termini d’execució de 14 mesos i un pressupost de 9,5 MEUR.

Inclouen els elements següents:

  1. Nova rotonda, en forma d’hipòdrom, a l’entrada de l’Hospital, amb nous punts de parada pels autobusos urbans i interubans, i reconfiguració de la vialitat en aquest entorn. Així, també s’adequarà el vial entre la nova rotonda i la futura rotonda a l’N-150 –que s’executarà paral·lelament– i s’inclourà la connexió al nou itinerari.
  2. Nou viaducte, de 140 metres de longitud sobre la carretera de Torrebonica i el torrent de la Betzuca per mobilitat activa, transport públic i vehicles d’emergències.
  3. Reconfiguració de la calçada de l’antiga N-150 (N-150a), amb la formació de voreres, carril per a bicicletes i vianants i trams específics per a la circulació d’autobusos amb la inclusió de noves parades més properes als equipaments.

Comparteix

Icona de pantalla completa