Cecot celebra el projecte de remodelació del pàrquing del Portal de Sant Roc i ha demanat al govern municipal la màxima “celeritat” per garantir “la recuperació d’aquest espai estratègic com a porta d’entrada al centre de la ciutat i com a element clau per a la dinamització del comerç local”.
La patronal s’alinea amb els comerciants i els veïns del Centre que han reclamat que es dugui a terme el projecte per tornar a la vida l’aparcament soterrani, tancat des de 2019, com una eina clau per a la dinamització del centre comercial, i també com un servei fonamental a aquelles persones que es desplacen al nucli urbà per realitzar gestions administratives, de salut o laborals.
La patronal terrassenca subratlla que hi ha una “manca de places d’aparcament accessibles” i que la pèrdua d’aquest aparcament havia “impactat negativament en l’activitat econòmica”. Per aquest motiu, han recalcat la bona nova que el projecte ja compti amb un calendari d’execució definit. També veuen amb bons ulls la creació de 237 places, “una infraestructura imprescindible per garantir la facilitat d’accés de clients i la comoditat dels visitants”. Al mateix temps, recalquen que el projecte ha de venir acompanyat de la “recuperació i dignificació d’aquest espai, per convertir-lo en un punt d’acollida modern i funcional que reforci l’atractiu del centre de la ciutat”.
Evitar que les obres perjudiquin el comerç
Tanmateix, hi ha una cosa que els preocupa. Cecot recorda al govern municipal que és imprescindible que mentre es duguin a terme les obres de recuperació del pàrquing cal prendre mesures perquè aquestes tinguin el menor impacte possible sobre els establiments comercials de l’entorn proper.
Per això insten a l’administració a impulsar un Pla d’actuació. En aquest sentit, Cristina Escudé, presidenta de Cecot Comerç, recorda que “projectes d’aquesta magnitud han de contemplar accions per garantir “la mobilitat, l’accessibilitat i la seguretat tant per als comerciants com per als clients, evitant que les afectacions durant el període d’execució posin en risc l’activitat econòmica de la zona”.
I Cecot ja s’avança i ha subratllat quatre actuacions claus que s’haurà de tenir present. La primera, aposten per un sistema d’informació “clar i accessible” per als comerciants i ciutadania sobre l’evolució de les obres i els terminis previstos. La segona, la creació de vies d’accés alternatives i espais habilitats per a la càrrega i descàrrega de mercaderies. En tercer lloc, mesures de suport als comerços afectats, com campanyes de dinamització o incentius per a la fidelització de clients. I, en quart, la coordinació amb les entitats comercials per tal de minimitzar les molèsties i garantir un entorn de compra agradable.

