MónTerrassa
De casa a l’escola en bicibús, una forma segura i sostenible de moure’s
  • CA

El fenòmen Bicibús arriba a Terrassa, un projecte que busca fomentar una forma segura i sostenible de moure’s de casa a l’escola. Aquest dijous, 6 d’octubre, s’ha dut a terme la presentació a la Biblioteca Central de Terrassa amb la presència d’un dels seus impulsors, l’Eduard Folch, i una de les entitats que hi donen suport i que volen ajudar a implantar-la a la nostra ciutat, La Terrassenca.

“El bicibús permet als infants poder-se moure de casa a l’escola amb bicicleta d’una manera segura i acompanyats per persones adultes. Té un recorregut definit, amb unes parades i uns horaris establerts de pas, i uns adults que fan de guies”, exposa Folch. Els beneficis d’aquest projecte són molts, per exemple, “aporta autonomia als infants, els ajuda a aprendre educació vial, fan exercici físic i fomenta les relacions socials, a més dels clars beneficis mediambientals que té”.

Aquest projecte que a la nostra ciutat anirà de la mà de La Terrassenca i de l’associació BiTer, vol animar a la comunitat educativa de la nostra ciutat a animar-se a fer-la possible. Perquè han de ser les mateixes famílies, les AFAs i AMPA de les escoles de Terrassa qui decideixin apostar pel Bicibús. Són elles les que marcaran les normes i les pautes. Per això és molt important la seva implicació perquè el projecte fructifiqui.

Camins escolars i carrils bicis

Des de La Terrassenca, Xavi Torrents, explica que “des de fa cosa d’un any, vam intentar obrir el focus i no només canviar la forma de distribuir mercaderies sinó també fer un impacte real en la mobilitat quotidiana. “Coneixíem el fenòmen bicibús i volem fer-lo créixer aquí. Hem fet recerca, i sabem que hi ha moltes famílies de Terrassa que es desplacen en bicicleta a l’escola. Ho fan de manera individual i espontània, i creixem que amb aquest projecte podem aportar suport tècnic, formatiu i organització”, comenta.

Folch recorda que el projecte va néixer el 2019 a la ciutat de Vic, on van arribar a pedalar més de 300 infants els divendres cap a les escoles, amb la creació de fins a 12 línies de bicibús. “Realment hi ha molts tipus de bicibús, perquè les normes les posa cada escola o comunitat educativa. Hi en tenim a prop de 60 centres educatius de tota Catalunya, amb més de 1800 infants que hi participen”, afirma orgullós. Després de Vic, Granollers, Cardedeu o Barcelona, s’espera que Terrassa se sumi a aquest fenòmen.

En aquest sentit, Torrents creu que Terrassa és una ciutat on podria ser ben rebut. “A nivell d’infraestructures s’han fet molts avenços, amb molts més carrils bici, en general, hi ha bona acceptació per part de la gent que es mou en cotxe per la ciutat, però tot i així falta molt per fer encara. Sí que és cert que hi ha molts espais i recorreguts que es poden fer de forma segura, i Biter ha fet molta feina implementant aquesta acceptació de les bicicletes entre les administracions i la ciutadania”, subratlla. I recorda que des de fa uns anys s’ha dut a terme a la ciutat una experiència similar, però promovent els recorreguts a peu, els Camins Escolars. El Bicibús “permetria complementar aquesta oferta, oferint una alternativa més al vehicle privat”.

Acte de presentació del projecte Bicibús a Terrassa | Lluïsa Tarrida

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa