MónTerrassa
Carrils addicionals i més grues a l’AP-7 per reduir cues i accidents
  • CA

El Govern de la Generalitat habilitarà més carrils addicionals per reduir les cues a l’autopista AP-7. A partir dels propers caps de setmana, s’habilitarà un carril addicional nou a l’AP-7 nord entre Sant Celoni i Parets del Vallès, que se sumarà als 40 km de carril addicional a l’AP-7 sud. També entrarà en funcionament un sistema de grues en diferents punts estratègics per retirar vehicles accidentats amb celeritat. A més, entraran en vigor les restriccions de circulació de camions per Sant Joan, tots els caps de setmana de juliol i dates d’especial intensitat de la mobilitat. En total, les mesures costaran uns 6,5 milions d’euros a la Generalitat.

Respecte el carril de l’AP-7 nord, el Govern ha demanat al Ministeri que faci l’ancoratge segur d’aquest carril abans que arribi el pont de Sant Joan. El nou sistema de grues el pagarà el Servei Català de Trànsit i s’ha adjudicat com a contracte menor d’emergència i per temps limitat, però es vol ampliar properament.

Limitació de circulació de camions i un pla d’aparcaments per a transportistes

Entre d’altres mesures, també s’establirà una limitació de la circulació de camions per la dreta i a 80km/h en el tram d’AP-7 de dos carrils al sud del país i al tram central de l’AP-7 els dies d’especial confluència de trànsit, els divendres o els dies previs a un festiu. També es treballa en un pla d’aparcaments per a transportistes que garanteixi el seu descans en diferents punts de l’autopista. Els vehicles pesants tampoc podran circular per l’AP-7 els dissabtes al matí i els diumenges a la tarda.

Sistema de velocitat variable

Per controlar la velocitat, el Departament d’Interior licitarà aquest 2022 la instal·lació del sistema de velocitat variable a la C-58 i la iniciació dels projectes per instal·lar sistemes de velocitat variable a l’AP-7 centre (entre Santa Perpètua de Mogoda i el Papiol), a l’AP-7 nord (entre Sant Celoni i la Roca del Vallès), i a la C-33 (entre Parets del Vallès i el Nus de la Trinitat a Barcelona).

Aquestes mesures que s’haurien d’afegir a la proposta de reduir a 110km/h la velocitat a l’AP-7 i a 100km/h en trams on hi ha acumulació d’accidents a la part central de l’AP-7/B-30. Mentre el govern espanyol no limiti la velocitat màxima permanent, el Govern podrà regular la velocitat variable.

Demandes al Govern espanyol

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha presentat aquest dimarts al Govern un informe de mesures per una millor gestió del trànsit i la velocitat. L’informe mostra que hi ha un 22% menys d’accidents amb víctimes mortals o ferits greus al conjunt de la xarxa viària que el 2019, però només hi ha hagut un mort menys, 74 davant de 75. L’AP-7 concentra el 20% de les víctimes mortals de tota la xarxa viària catalana amb 14 fins ara.

Elena ha expressat que “l’alliberament dels peatges per part del govern espanyol s’ha fet amb una improvisació total i sense cap planificació; una improvisació tal que vam haver d’esperar més de 3 mesos perquè el govern espanyol retirés una part de les casetes de peatge, mentre que la Generalitat ho va fer en poques setmanes. El resultat? Cues innecessàries”. Afegeix que “el govern espanyol ha incomplert sistemàticament amb les infraestructures d’aquest país, i això no pot seguir sent així”.

En aquest sentit ha dit que el govern espanyol porta molts anys per resoldre mancances estructurals com les connexions de l’AP-7 amb la C-60, la C-58 o la C-16 al Vallès. Segons la Generalitat, l’anunci d’una inversió de 78 milions d’euros a l’AP-7 feta fa uns dies pel govern espanyol és un “pedaç que no resoldrà cap de les mancances estructurals que té la via”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa