MónTerrassa
El carril bus de la B-23 reduirà 15 minuts els trajectes Vallès-Barcelona

Aquesta setmana els directors d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, i de Transports i Mobilitat, Susi López, i la delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz, han visitat avui la recta final de les obres del carril bus de la B-23, un treballs que es preveu que finalitzin el pròxim mes de juliol.

L’obra, que ha suposat una una inversió de 20,8 MEUR, va començar la primavera de 2023 i abasta un tram de 7 quilòmetres de la B-23, entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas, a Barcelona. Des de la Generalitat de Catalunya recalquen en un comunicat que aquesta zona registra una intensitat de trànsit de prop de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús, sumant més de 600 expedicions cada dia i 4 milions de passatgers anuals.

D’aquesta manera, l’objectiu dels treballs és “afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar la seva velocitat comercial i, d’aquesta manera, incentivar l’ús del transport públic” i asseguren que aquest nou carril “reduirà en fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia”.

L’obra consisteix en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l’espai de la mitjana de la B-23. El nou carril té 3,5 m d’amplada i se situa a l’esquerra dels carrils de circulació sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació -dos o tres, segons el tram- i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.

L’actuació s’emmarca en l’estratègia del Govern per reduir la circulació de vehicles privats a l’àrea metropolitana de Barcelona mitjançant la millora de la competitivitat del transport públic. Així doncs, a més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport; com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes.

Comparteix

Icona de pantalla completa