L’Ajuntament de Terrassa estudiarà la creació d’un carril bici per unir els municipis de Terrassa i Rubí. Aquest divendres, dia 27 de setembre, el ple municipal de l’Ajuntament ha aprovat per unanimitat una proposta presentada per Associació Biciterrassa Club (BiTer) amb l’objectiu d’afavorir la mobilitat a peu i amb bicicleta entre Terrassa i Rubí.
“Ens hem equivocat molt. Hem tingut un concepte equivocat del què és desplaçar-nos. A dalt de tot de la piràmide hi ha el ciutadà i, en segon lloc, hi hauria d’haver la bicicleta. És una cosa tant òbvia que a mi m’ha costat anys d’entendre i només ho he descobert en veure-ho a la resta d’Europa”, ha manifestat Albert Font, president de l’Associació Àrea Adaptada i representant de l’Associació Biciterrassa Club.
En aquest sentit, Font ha reconegut que “hi ha hagut un error de cultura en el desplaçament al nostre país” i assegura “s’ha de reconduir”. En aquest sentit, ha criticat que “no hi ha un país a Europa on jo vegi menys gent gran anant en bicicleta que el nostre” i ha afirmat que “hi ha una falta d’infraestructures”. Així mateix, Albert Font ha remarcat que “és un error enorme que jo no pugui anar des de Terrassa fins a Barcelona en bici; no podem anar ni a Rubí ni a Les Fonts” i ha assegurat que amb la construcció de noves infraestructures pel carril bici “no només ajudarem a la salut física, sinó també molt més a la salut mental”.
Propostes de l’Associació Biciterrassa Club
- Dur a terme les accions necessàries perquè en les obres de la transformació urbanística del polígon industrial de Palau Sud – Can Guitard, principalment a la carretera de Rubí, el tram de 1,2 km comprès entre el pont de l’autopista C-58 i la rotonda de les Fonts, s’inclogui un espai segregat per als desplaçaments a peu i amb bicicleta, amb les característiques similars de la resta de carrils bici interurbans promoguts per la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.
- Iniciar les converses amb el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, perquè la transformació en avinguda metropolitana de tota la carretera BP-1503 entre Terrassa i Rubí sigui una realitat en un termini raonable. Aquesta ha d’incloure, en tot el seu recorregut, infraestructures segregades per als desplaçaments a peu i amb bicicleta, a més del transport públic.
- Adaptar el camí de Terrassa a Rubí per la Riera de Rubí i l’avinguda de la Llana perquè sigui un espai còmode i segur per als desplaçaments a peu i amb bicicleta. Posar en marxa mesures temporals, a l’espera de les actuacions que han de dur a terme altres administracions, com l’Agència Catalana de l’Aigua, perquè no quedi tallat aquest camí, i connecti amb el carril bici existent de Rubí.
- Crear una comissió de seguiment amb l’Ajuntament de Rubí, l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, la Generalitat de Catalunya, i les entitats signants, així com altres que hi estiguin interessades.