Aquest dilluns, dia 5 de juny, començaran les obres definides en el Projecte executiu de transformació del carrer del Forn en àrea de vianants a la ciutat de Terrassa. Aquest vial, continuació del carrer Col·legi, i entre el carrer del Vall i carrer Major, és utilitzat actualment i fonamentalment per accedir al pàrquing de la plaça Vella. L’Ajuntament ha informat que un cop finalitzat els tràmits de licitació i adjudicació, ja es poden iniciar els treballs d’urbanització per convertir-lo en un espai amb plataforma única.
Les obres tenen un pressupost de 175.756,89 euros i han estat adjudicades a Asfaltos Barcino SL. El termini d’execució es preveu que sigui de tres mesos. Amb motiu dels treballs els carrers de Forn i Vall, s’efectuarà un tall de trànsit en el tram comprès entre el carrer de la Rutlla i carrer Col·legi. Per això, mentre durin les afectacions, l’altre tram del carrer del Vall, comprès entre el carrer Col·legi i el carrer Cisterna, serà transitable en doble sentit de circulació.
Des del Servei de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa, també indiquen que durant aquestes setmanes, el recorregut d’accés a l’aparcament públic del carrer Major (Plaça Vella) s’habilitarà des de la Rambla d’Ègara, pel carrer d’Iscle Soler i pel carrer de la Unió.

La muralla, més verd i clarificar la cruïlla
En la redacció del projecte licitat, s’exposa que és l’accés principal a l’aparcament soterrani de la Plaça Vella i un dels accessos pel transport de mercaderies i abastament del centre. També però recorda que és un dels carrers més antics de Terrassa ja que el seu traçat discorria paral·lel a la muralla.
Justament, en el carrer del Forn i la Plaça del Dr. Cadevall es pot observar el traçat del fossar de la muralla marcat amb un paviment de llamborda. Aquest fet distintiu i històric de la nostra ciutat es vol conservar ja que “dignifica l’espai serveix per explicar la història de la ciutat a través de l’urbanisme”. Es proposa fer-lo més evident fent-lo arribar a l’altra façana. I, en aquest sentit, s’ha decidit continuar el paviment existent de llambordes granítiques fins a la façana oest. Aquest gest també ajuda a limitar l’àmbit del projecte.
Els cinc objectius que vol resoldre el projecte d’urbanització són:
– Traçat del pas de vehicles més ben definit (ample constant de pas)
– Clarificar la cruïlla del carrer Major a nivell de paviments
– Establir un límit clar entre vehicles i vianants amb paviments tàctils mantenint la uniformitat cromàtica
– Guanyar espai per la plaça del Dr. Cadevall i generar un espai més verd (paviment mixt drenant)
– Donar continuïtat al traçat del fossar de la muralla en tot l’àmbit
Finalment, des de l’Ajuntament tenen en perspectiva la vianalització del carrer del Vall i del Portal de Sant Roc, etc. actuacions que amplien o generen noves àrees de vianants i amplien les zones de baixes emissions.
