El camí de Can Gonteres ha estrenat nova imatge. En els dies vinents, la Diputació de Barcelona farà la inauguració oficial d’aquest vial, corresponent a la VC-019, i que és la principal porta d’entrada per als veïns d’aquesta urbanització des del casc urbà de Terrassa. Aquest dimarts, dia 8 d’abril, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; acompanyat de la regidora d’Obra Pública, Montserrat Alba; i l’Associació veïnal de Can Gonteres han realitzat una visita a les obres, i han pogut comprovar les millores que s’han dut a terme per millorar aquesta carretera.

Les obres van començar a finals del mes de setembre i tenien una durada prevista de dos mesos. Tanmateix, entre els habituals retards i les constants pluges, ha fet que no s’hagin pogut acabar fins aquest mes d’abril. Finalment, però, els veïns ja poden circular pel camí de Can Gonteres, i recuperar aquesta via d’entrada i sortida al barri sense haver de fer més volta.

Un dels canvis més rellevants, tot i que no és visible, és la seva titularitat. Des d’ara, passa a formar part de la xarxa local de carreteres de la Diputació de Barcelona i el seu codi passa a ser B-6431. El pressupost total d’aquest projecte ha tingut una inversió total de 776.431 euros (IVA inclòs).

Fer una carretera “més moderna i segura”

El projecte ha intervingut sobre un tram d’una mica més de mil metres de longitud, amb una amplada mitjana de cinc metres, tot i que en alguns punts és menor. Un dels objectius ha estat, justament, ampliar aquesta amplada, arribant fins als sis metres, des del marge dret. A més, el camí estava aglomerat en tot el seu tram, amb un tram inicial de 240 metres que es trobava en molt mal estat. Ara, s’ha arreglat i adequat.

D’altra banda, en el marge esquerre de la carretera, s’ha optat per donar continuïtat a la vorera, ja que en els primers 240 metres era formigonada i en els últims 360 metres era de berma formigonada. Ara tot és amb berma. L’actuació també ha inclòs la instal·lació d’un nou pas de vianants i bandes reductores per accedir a la urbanització, i la implantació de nous punts de llum en la cruïlla d’accés a la urbanització i en el creuament de l’Anella Verda.

Des del govern municipal s’han felicitat per aquesta actuació, ja que “es millora la connectivitat amb la ciutat i, gràcies al treball conjunt entre administracions, s’ha pogut transformar un antic camí en una carretera més moderna i segura”.

Visita a l’actuació que s’ha fet per transformar el Camí de Can Gonteres en una carretera local | Aj. Terrassa

Comparteix

Icona de pantalla completa