MónTerrassa
BiTer passa de la “perplexitat” a la “indignació” amb el govern de Terrassa

L’Associació BiciTerrassa Club (BiTer) ha passat de la “perplexitat” a la indignació”, amb el govern de Terrassa. “Entenem que després de 2 anys de mandat, el programa d’actuació municipal no està donant resposta als problemes de sostenibilitat ambiental que genera la mobilitat”, han manifestat en un comunicat en el qual passen revista a totes les promeses “incomplertes” dins del programa electoral de Tot per Terrassa.

Aquest ampli repàs a les mancances i queixes per part de l’entitat ve motivada arran de al convocatòria del Consell de Medi Ambient de Terrassa que es reunirà la setmana vinent, en la qual un dels temes estrella de debat serà el nou carril bici que unirà Terrassa i Sabadell. BiTer aprofita per fer una crida als participants en el plenari per ajudar-los a “fer pressió al govern municipal perquè compleixi el que va prometre sobre promoure la sostenibilitat sostenible”.

Carrils bici, camins escolars i motos

En aquest sentit, lamenten que hagi “desaparegut” el lema de “Revolució Verda” i que això es vegi plasmat en diferents accions o inaccions que s’han dut a terme en aquest mig any de mandat. Per exemple, “no només no ens consta cap projecte de carril bici urbà previst, sinó que s’ha desmantellat un tram del carril bici del carrer Miño, sense donar cap explicació (i ho hem demanat per instància)”. Es queixen que des del 2022 existeixen els projectes constructius de carrils bici al carrer Colom, avinguda Béjar, carretera de Matadepera, i altres, “precisament en aquelles vies on és més necessari”, però que encara no s’han fet.” També hem demanat posar pilons de plàstic per protegir els carrils bici de l’avinguda de Can Jofresa i carrer Colom per connectar amb la zona del Parc Vallès, que massa sovint són ocupats per cotxes i camions, i se’ns ha contestat que no hi ha pressupost per a això”.

No només recriminen la manca d’inversió en adequar els carrils bici, també lamenten que el projecte de “camins escolars està aturat des del mandat anterior” o que s’han deixat de fer els cursos de circulació amb bicicleta a les escoles i instituts. Una altra de les qüestions que preocupen són la manca d’aparcaments tancats per a bicis i patinets, els TBICI, que es trobaven al costat de les estacions. “Com es pot promoure la intermodalitat bici-tren sense això? Perquè a la resta de municipis els estan potenciant?”, diuen.

Finalment, també tenen un apunt per les motos, a qui consideren “principal focus de soroll i inseguretat viària” i a qui “hem sacrificat espai de voreres i places” pel seu estacionament. Recorden que “s’havia aprovat l’any 2020, per unanimitat de tots els partits, la retirada de les motos de les voreres, fins i tot amb una més que raonable moratòria”.

Comparteix

Icona de pantalla completa