MónTerrassa
Els barris del Districte 3 demanen accions davant l’excés de trànsit

Carina Crespo, en representació dels barris de Guadalhorce, Can Palet 2, Xúquer i Can Palet; ha manifestat que els barris del Districte 3 estan patint un excés de densitat de circulació de vehicles. Ho ha exposat durant el Ple Municipal extraordinari de mobilitat del passat divendres. Crespo va assegurar que els barris de la zona sud “són barris que han crescut molt i que no s’ha fet una planificació urbanística d’acord amb el creixements de la població”. “Aquests barris són la porta d’entrada i sortida a la ciutat, fet que comporta que molts ciutadans de Terrassa ocupin aquestes vies, provocant col·lapses en diferents punts del districte 3”, va recalcar. Així mateix, va demanar que se’ls tingui en compte a l’hora de prendre decisions a la zona. “Volem reivindicar que en qualsevol tema que afecti a la mobilitat de la ciutat es pugui obrir un debat obert i transparent amb tots els agents socials del territori on tothom pugui aportar el seu punt de vista”, va reclamar Carina Crespo.

Intervenció íntegra de la representant dels barris del districte 3 al ple de mobilitat

Soc Carina Crespo i vinc en representació dels barris de Guadalhorce, de Can Palet 2, de Xúquer i també veïns de Can Palet. Nosaltres volem parlar sobre la mobilitat en els barris que estem ubicats a la zona sud. Des de la nostra visió, s’observa que tenim allà una xarxa viària d’autopistes, carreteres, avingudes i carrers que distribueixen el tràfic a la ciutat. Tot i tenir aquestes infraestructures, no són suficients, ja que no poden assumir tot el tràfic rodat, causant alta densitat de circulació.

A la zona sud estan en els barris de Guadalhorce, de Xúquer, Can Palet 2, Can Jofresa, Can Palet i Segle XX. Són barris que han crescut molt i que no s’ha fet una planificació urbanística d’acord amb el creixements de la població. Ni tampoc creiem que s’hagi tingut present l’increment de l’activitat empresarial i comercial d’aquesta zona. Aquests barris són la porta d’entrada i sortida a la ciutat, fet que comporta que molts ciutadans de Terrassa ocupin aquestes vies, provocant col·lapses en diferents punts del districte 3. Per tant, si es fa qualsevol canvi de sentit o alguna intervenció de tràfic, suposa una sobrecàrrega a altres vies o carrers que no estan preparats per atendre’ls.

Per exemple, un canvi de sentit que es va fer fa poquets al carrer Ramón y Cajal d’uns 80 metres, va provocar un gran problema de circulació a la gran majoria de veïns i veïnes del districte 3. Malauradament, aquesta zona no té altres vies d’entrada i sortida preparades per assumir l’augment de tràfic, fet que ens aboca a realitzar recorregut més llarg per poder arribar als domicilis, al centre de salut o a l’hospital motor de Terrassa i també als centres educatius.

Volem reivindicar que amb qualsevol tema que afecti a la mobilitat de la ciutat es pugui obrir un debat obert i transparent amb tots els agents socials del territori on tothom pugui aportar el seu punt de vista de manera que puguin representar i aportar a la taula diferents propostes que hagin recollit dels veïns i veïnes.

També un altre tema que volem manifestar i traslladar-vos a vosaltres és la problemàtica del transport públic que tenim al sector sud. Els nostres barris compten amb una població envellida que té necessitat d’accedir a ser atesos tant a l’hospital com al CAP de la zona. Per poder arribar a aquests serveis que són 500 metres de distància s’ha de fer un transbordament i les persones triguen massa temps a arribar al seu destí. Això sumat als horaris de poca afluència d’alguna línia de bus que passa per aquests barris. Defensem que el transport públic és una eina fonamental per garantir l’equitat social i universal als serveis i oportunitats. No obstant, la manca de serveis públics en les zones perifèriques causen mancances significatives que afecten la qualitat dels seus habitants.

A partir d’aquest anàlisi volem transmetre a vosaltres les necessitats de veïns i veïnes que reclameM una actuació urgent i són:

  • Manca de serveis nocturns en els barris perifèrics
  • Manca de freqüència i puntualitat del pas del transport públic
  • Manca de línies d’autobús per poder accedir als serveis de salut, als serveis educatius i espai cívic de la ciutat
  • Manca d’informació als barris quan s’efectua un canvi de recorregut de l’autobús per motiu d’obres o canvi de sentits en carrers.

Per poder tractar aquests temes us proposem reunir-nos i trobar solucions viables. Segurament, arribarien a un bon acord. Així mateix, per acabar, volem avançar-nos i mencionar la problemàtica de la implantació de les zones de baixes emissions, que exclourà a gran part de la població que no tenim recursos suficients per poder adquirir un vehicle que estigui dins dels paràmetres de la nova normativa. Esperem que aquestes mesures siguin informades i consensuades àmpliament en la població i així fomentar una bona participació cap a una ciutat que tingui en compte els drets de tots i totes els ciutadans. Els barris formem part de la ciutat i volem ser part activa en les decisions sobre la mobilitat. Moltes gràcies.

Comparteix

Icona de pantalla completa