MónTerrassa
Ballart pressiona perquè es tiri endavant el Túnel d’Horta de FGC

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, pressiona perquè es tiri endavant el Túnel d’Horta de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. El comunicat d’acord de la Generalitat amb el PSC per tirar endavant els Pressupostos per al 2024 ha portat algunes notícies per a Terrassa. Una d’elles és el compromís del Govern català a fer un estudi per construir un segon túnel de la línia Barcelona-Vallès, el qual permetria reduir el temps de trajecte i duplicar la capacitat actual.

L’anunci ha estat ben rebut per al govern municipal. Segons informen en un comunicat, hi ha satisfacció perquè s’iniciï la licitació de l’estudi informatiu, el qual haurà de determinar la viabilitat d’un projecte ferroviari que des de l’Ajuntament es considera cabdal, ja que suposaria afegir una nova connexió amb la capital catalana, i que uniria la part est de Barcelona amb Cerdanyola (Parc de l’Alba) i la Universitat Autònoma, fins a arribar a Sabadell i Terrassa.

No és l’única opció que es contempla des de la Generalitat. Sobre la taula també hi ha el fer un nou túnel que uneixi Sant Cugat amb Barcelona, amb l’objectiu d’incrementar la capacitat de la xarxa actual, reduint el temps de viatge en pràcticament 15 minuts i multiplicant per 2,5 la capacitat actual, passant dels 60 als 150 milions de viatges anuals. Justament, des de Territori es va anunciar a finals de l’any passat que es licitaria la redacció de l’estudi informatiu per al túnel de Collserola, una opció que agrada més a ERC i que ja es contemplava el 2019, juntament amb la idea de facilitar la integració urbana de l’estació de Sant Cugat i impulsar nous intercanviadors al centre de Barcelona per facilitar l’enllaç entre diferents operadors de transport.

Agrada més el Túnel d’Horta que el segon de Collserola

Sigui l’opció A o l’opció B, l’alcalde ho valora “positivament”. Això sí, el més important ara és que “no s’acabi en un informe l’any 2025, sinó que l’actuació s’acabi incorporant als pressupostos” i executant. Sigui pel Túnel d’Horta o sigui pel Túnel de Collserola, el que vol Terrassa és que s’aposti per invertir en la línia ferroviària per reduir temps i incrementar combois.

Tanmateix, cal dir que Ballart ha mostrat una predilecció per l’opció d’Horta, ja que es considera que ompliria un buit de transport públic actual. “Donaria la cobertura territorial que manca entre les poblacions del Vallès Occidental i suposaria un salt endavant en la mobilitat dels terrassencs i terrassenques, amb tres noves estacions a les zones de la ciutat que encara no estan cobertes i, sobretot, amb una connexió directa amb la Universitat Autònoma i altres zones de Barcelona, importants per al desenvolupament econòmic, com és el 22@”.

Agrada més, doncs, aquesta opció perquè oferiria una alternativa per enllaçar amb Sabadell i per entrar a Barcelona per la L3 a Mundet. També perquè resoldria una demanda contemplada dins del Pla de Mobilitat del Vallès en què es reclama que la ciutadania tingui a l’abast una estació de tren a menys d’1 km de casa.

Comparteix

Icona de pantalla completa