MónTerrassa
L’avinguda de Béjar de Terrassa es transforma amb 269 places d’aparcament
  • CA

L’Ajuntament de Terrassa comença els treballs per habilitar 269 places d’aparcament a l’avinguda de Béjar. Una acció per compensar la pèrdua a la zona, per la
construcció del futur parc de La República. La primera meitat del 2025 es posa en marxa la tercera fase del projecte s’executaran les diferents plataformes que conformen l’espai, els camins longitudinals nord-sud, la bassa de reg, els paviments, la jardineria i d’altres elements. El pàrquing lliure actual desapareixerà.

Per tal de compensar la pèrdua, l’Ajuntament va consensuar amb les associacions veïnals de Sant Pere Nord i Can Tusell habilitar noves places regulades d’aparcament gratuït a la part central de l’avinguda de Béjar i des del carrer de Tarragona. Així, aquesta setmana s’han iniciat els treballs per pintar 269 places, la majoria en bateria, respectant l’arbrat i els fanals actuals, i altres zones d’estacionament en cordó, situades en el tercer carril en sentit sud est cap a l’avinguda del Vallès.

Aquesta nova proposta canviarà la configuració actual de l’avinguda Béjar. A la banda sud, sentit est, el tram des de la carretera Matadepera fins al carrer de
Consell de Cent es manté igual amb un carril d’aparcament i dos carrils de circulació. Mentre que al tram des del carrer Consell de Cent fins al carrer Tarragona, de dreta a esquerra, es farà un cordó d’aparcament longitudinal de 2 metres d’amplada i dos carrils de circulació de 3,25 metres.

Al tram des del carrer Tarragona fins al carrer Pompeu Fabra, sentit cap a l’ avinguda del Vallés, es farà, de dreta a esquerra, un passadís per a vianants; un cordó d’aparcament longitudinal de 2 metres d’amplada; dos carrils de circulació; un espai longitudinal per facilitar la maniobra de la zona d’estacionament central i al passatge central s’habilitarà un cordó d’aparcament en semi bateria. D’altra banda, en el tram des del carrer Pompeu Fabra fins al carrer Provença, sentit avinguda del Vallés; es faran, de dreta a esquerra, dos carrils de circulació; un espai longitudinal per facilitar la maniobra de la zona d’estacionament i al passatge central s’habilitarà un cordó d’aparcament en semi bateria, entre l’arbrat existent.

Des del carrer Provença i fins al final de l’actuació, de dreta a esquerra, també s’executarà un cordó d’aparcament longitudinal de 2 metres d’amplada; dos carrils de circulació; un espai per facilitar la maniobra i al passatge central un cordó d’aparcament en semi bateria.

A la banda nord, sentit oest, en el tram situat a la cruïlla amb el carrer Tarragona fins al carrer Provença, de dreta a esquerra, es mantindrà el cordó d’aparcament actual reduint l’ample a 2 metres; els dos carrils de circulació; i es crearà un nou espai longitudinal per facilitar la maniobra de la zona d’estacionament central i un nou cordó d’aparcament al passatge central en semibateria.

Al tram des del carrer Pompeu Fabra fins al carrer Perpinyà, de dreta a esquerra, es mantindrà el carril d’aparcament actual reduint l’ample a 2 metres i els dos carrils de circulació amb un ample de 3,25 metres. També es preveu repintar les places d’aparcament existents en semi bateria.

Al tram des del carrer Perpinyà fins al carrer Tarragona, de dreta a esquerra, es mantindrà el cordó d’aparcament actual reduint l’ample a 2 metres i els dos carrils de circulació. També es farà un cordó d’aparcament al passatge central en semi bateria. Tota aquesta nova configuració s’executarà amb intervencions poc invasives, que consistiran en canviar els bordons actuals del passadís central per uns bordons remuntables, un fresat de la pintura actual i nou repintat a tot l’àmbit de les obres.

Comparteix

Icona de pantalla completa