El tram de la B-40 entre Terrassa i Abrera s’ha obert a la una de la tarda. Una realitat després de 17 anys d’obres. El tall de la cinta inaugural ha vingut acompanyat de l’anunci del nou pas per fer que la via de gran capacitat connecti les dues capitals del Vallès Occidental.
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha presidit avui la posada en servei del nou tram entre els municipis d’Olesa de Montserrat-Abrera i Viladecavalls-Terrassa, després d’una inversió històrica de 293 milions d’euros (IVA inclòs). Una infraestructura clau per transformar la mobilitat i impulsar el creixement de la zona, ja que apropa dos motors industrials de gran importància: dues de les grans comarques fabrils del país, i reclamada sistemàticament pels agents econòmics. I refusada per les entitats ecologistes, que hi veuen un atemptat contra el medi.
Puente ha anunciat que aquesta setmana, després d’assolir un acord amb la Generalitat, es va tancar el text del conveni que permet donar continuïtat a la B-40 “Crearem així un corredor vital que connectarà les dues capitals del Vallès i alleujarà el trànsit de les dues ciutats. Després d’aquest acord ja s’ha iniciat la tramitació del conveni”. Un cop finalitzada la tramitació, es podrà procedir a la signatura.

ERC s’ha mostrat en contra de la continuïtat, però la majoria de formacions polítiques, de tots els colors, han expressat el seu desig de fer el perllongament, amb el que es coneix com a Ronda Nord o Ronda Vallès, en el fons, el que sempre s’ha conegut com el Quart Cinturó.
En la negociació dels Pressupostos de la Generalitat de 2023, Esquerra i socialistes van incorporar el tram Terrassa-Sabadell com a compromís perquè el PSC els hi donés suport. Al desembre el govern de Madrid va aprovar per decret la modificació legal que permetrà a la Generalitat encarregar-se de les obres.

El text acordat conté els termes recollits al protocol que es va signar l’estiu
El Ministeri aportarà 200 milions d’euros. La Generalitat redactarà els estudis i els projectes, integrant el consens polític que van expressar els municipis afectats.
En complir una funció de llarg recorregut, el corredor continuarà sent de titularitat estatal i per això l’aprovació definitiva dels projectes correspondrà al Ministeri.
Jordi Ballart, alcalde de Terrasssa, vol que no acabi en una rotonda a la ciutat. “Cal fer els enllaços corresponents i ha de fer la funció de ronda per a Terrassa”, i ha demanat acabar els enllaços amb la C-16 i la C-58 perquè la via no es col·lapsi. Ballart creu una de les opcions és fer el perllongament per trams.