MónTerrassa
Afectacions al trànsit i al transport públic per la Mitja Marató a Terrassa
  • CA

Aquest pròxim diumenge, 1 de febrer, se celebrarà la 26a edició de la Mitja Marató Internacional de Terrassa i la 20a edició de la Cursa Popular Santi Centelles. Totes dues competicions provocaran diverses afectacions a la mobilitat en tots els mitjans de transport, tant públics com privats, de les 7:00 a les 14:00 hores, aproximadament.

Pel que fa als talls de transit, els principals vials de la ciutat quedaran tancats a la circulació. En concret, els carrers i avingudes afectats són:

  • Rambla d’Ègara, a excepció del carril de circulació sentit nord, en el tram comprès entre el passeig del Vint-i-dos de Juliol i l’avinguda de l’Abat Marcet
  • Avinguda de l’Abat Marcet, sentit de circulació oest
  • Rambla de Francesc Macià, sentit de circulació est
  • Ronda de Ponent, en el tram comprès entre la plaça de les Magnòlies i el carrer del Doctor Fleming
  • Carrer de Colom
  • Avinguda del Vallès
  • Avinguda de Béjar
  • Avinguda de Jacquard
  • Passeig del Vint-i-Dos de Juliol
  • Carretera de Castellar, en el tram comprès entre la rotonda dels carrers de Font i Sagué i de la Castellassa

Autobusos i taxis també quedaran afectats per la Mitja Marató

Pel que fa al transport públic, els autobusos de totes les línies modificaran part dels seus recorreguts. En aquest sentit, les línies més afectades seran la L5 (Can Trias – Can Roca), que circularà entre el barri de Can Trias i la plaça del Doré; la L7 (Can Jofresa-Pla del Bon Aire), que en direcció al Pla del Bon Aire finalitzarà recorregut a la plaça de la Dona; les L8 i L9 (avingudes), que restringiran la seva cobertura als barris del sud i el sector est de la ciutat; i la LH (Poble Nou-Hospital), que no accedirà al barri del Poble Nou i connectarà directament l’Hospital amb la plaça del Doré.

A més, se senyalitzaran parades provisionals molt a prop de la plaça del Doré: a la carretera de Martorell entre el carrer d’Arquimedes i la plaça del Doré (en ambdós sentits i per les línies 3, 4, 5 i 12), i al carrer de Tren de Baix, a l’alçada de l’Estació d’Autobusos (per les línies 8, 9 i H). Les línies 1, 2, 4 i 6 s’aturaran a l’Estació d’Autobusos.

En el cas del servei de taxis, la parada de l’Estació de la Rambla es reubicarà al carrer de la Columel·la, i s’anul·laran les de l’Estació del Nord, el CAP de la Rambla, Francesc Macià i Ca n’Anglada.

L’Ajuntament recomana utilitzar el transport públic només si és necessari

Davant d’aquestes afectacions, des de l’Ajuntament de Terrassa han realitzat un seguit de recomanacions a la població. Així doncs, recomanen fer ús del vehicle privat “només si és estrictament necessari”, desplaçar-se a peu o en transport públic i utilitzar les autopistes B-40, C-16 i C-58 com a rondes de circumval·lació.

A més, també recorden que els principals accessos afectats seran:

  • Barri de Sant Pere: es podrà accedir per l’avinguda del Vallès, el carrer del Dr. Aymeric i Gilabertó i les avingudes de Barcelona i de Jaume I.
  • Sant Pere Nord: es podrà accedir des de la B-40 – ctra. de Matadepera – av. Béjar.
  • Can Roca i de la Zona Esportiva: es podrà accedir des de la zona sud per la ronda de Ponent, cantó Can Boada. I des de la zona nord, des de la B-40.
  • Nord de la ciutat: es recomana accedir-hi des de l’autopista B-40 – ctra. de Matadepera – av. de Béjar.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa