El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha admès a tràmit el el contenciós administratiu de la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) contra el conveni entre Estat i Generalitat per ampliar la B-40. Segons informa l’Agència Catalana de Notícies, la sala ha conclòs que es compleixen els requisits de “capacitat, representació i postulació” de l’entitat demandant. Això suposa que aquesta pugui accedir a l’expedient complet de l’acord arribat entre les dues administracions, i que contempla el perllongament de la Ronda Nord des de Terrassa fins a Sabadell, amb sortida a Castellar del Vallès. Gràcies a això, podran, posteriorment, presentar la demanda.
Nova victòria per a la plataforma CCQC que ha vist així com comencen a treure suc dels 19.000 euros recaptats en 40 dies a través de la plataforma GOTEO i 1.082 més de manera directa. En total, 343 persones o entitats van fer una aportació econòmica per tal que es poguessin emprendre les vies legals necessàries i denunciar el projecte fins a Sabadell, i una eventual ampliació fins a Granollers, com han demanat des d’agents socioeconòmics com la Cecot o la Cambra de Comerç de Terrassa.
De fet, des de la Campanya subratllen que el títol de “Ronda Nord” és només un “eufemisme” de Quart Cinturó, i que l’objectiu és “engrandir la metròpolis de ‘la Gran Barcelona’ amb la urbanització del Vallès, amb la destrucció dels darrers espais naturals i la corresponent especulació”.
Sabadell i Terrassa ja treballen en el disseny de la B-40
La previsió és que la resolució no es faci efectiva abans d’un termini de dos anys. Mentrestant, però, els alcaldes de Terrassa, Jordi Ballart, i de Sabadell, Marta Farrés, amb els seus respectius ajuntaments han començat a treballar en el disseny d’aquesta infraestructura. I el PSC, que ara mana a la Generalitat, ja ha mencionat que el té com una de les seves prioritats, i el President Salvador Illa ho ha remarcat. El conveni amb el ministeri de Foment és de 200 milions d’euros i malgrat que des d’algun dels consistoris es va apuntar la possibilitat de cobrir-ne una bona part, des de l’Estat no es contempla que pugui anar tot soterrat, ja que això faria disparar el cost.
