Adeu a l’aparcament per a bicicletes de la Rambla de Terrassa. I la decisió no ha estat ben rebuda per part de l’associació BiTer. Malgrat que, com ells mateixos diuen, era una “crònica d’una mort anunciada”, no per això els ha deixat de sorprendre que el govern municipal hagi decidit posar fi a una iniciativa que va néixer l’any 2019. El cas és que mai va acabar de funcionar. De fet, feia ja dos anys que estava tancat, “per una decisió política, després de deixar-lo sense manteniment i a càrrec del vandalisme”, recriminen des de l’entitat.
Aquest aparcament tancat amb control d’accés destinat a salvaguardar bicicletes i patinets es va col·locar just a l’entrada/sortida de l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya amb la ferma voluntat que “facilités la intermodalitat” entre aquelles persones que es mouen per Terrassa amb vehicles de mobilitat personal, però que han d’agafar el tren per anar a treballar o estudiar. Era una manera segura de poder deixar el vehicle sense por que te’l robessin o fos vandalitzat. I una mesura que es va tornar encara més necessària després que des de FGC es prohibís l’accés dels patinets a l’interior dels combois i estacions.
Una inversió de 100 mil euros aigüera avall
Tanmateix, el TBICI de la Rambla ha tingut una vida efímera. “Veiem amb molta pena i ràbia que es llenci una inversió de 110.000 euros… però què és aquesta suma ridícula, per a un equip de govern municipal que està disposat a gastar 25 milions d’euros en un aparcament, totalment innecessari, de 237 places al centre de Terrassa?”, assenyalen des de l’entitat. Lamenten que d’altres ciutats de l’entorn hagin fet una aposta decidida per aquest sistema i que el mantinguin en ple funcionament mentre que a la cocapital vallesana i una de les ciutats més grans de Catalunya s’hagi optat per tancar-lo.
BiTer ja tem que l’altre aparcament tancat per bicicletes, ubicat al costat de l’intercanviador de FGC i Renfe a l’Estació del Nord tingui la mateixa fi. Un equipament que tampoc ha tingut una vida fàcil, que també porta mesos tancats. El govern va al·legar que havien patit una sèrie d’actes vandàlics i robatoris que feien impossible garantir la seguretat dels vehicles dipositats.
