Aquest mes de setembre, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona, que gestiona l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona, visitaran 80 poblacions de la demarcació que no compten amb un servei municipal en aquesta matèria. Els municipis pertanyen a 12 comarques: l’Alt Penedès, Anoia, Baix Llobregat, Bages, Berguedà, Garraf, Lluçanès, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.
L’objectiu d’aquest servei, completament gratuït, és garantir els dret de les persones a rebre atenció en matèria de consum, des de la proximitat i sense haver de desplaçar-se. L’equip tècnic de les UMIC atén, de forma presencial i gratuïta, les reclamacions i els dubtes del veïnat, però també resol de forma immediata les consultes que es trameten telemàticament, mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits.
Els vehicles compten també amb material informatiu i consells sobre consum. Entre els temes més consultats hi ha aquells relacionats amb l’estalvi a les factures d’aigua, gas i electricitat, així com les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil. El servei forma part del programa de l’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.
Calendari de visites
El 8-9-2025 de 12.00 a 13.00 hores a Vacarisses (telèfon 938 359 002)
El 8-9-2025 de 10.30 a 11.30 hores a Rellinars (telèfon 938 345 000)
El 10-9-2025 de 10.30 a 13.00 hores a Valldoreix (telèfon 936 742 719)
El 15-9-2025 de 10.30 a 13.00 hores a Polinyà (telèfon 937 130 264)
El 17-9-2025 de 10.30 a 13.00 hores a Matadepera (telèfon 937 870 200)
El 19-9-2025 de 12.00 a 13.00 hores a Gallifa (telèfon 938 662 121)
El 19-9-2025 de 10.30 a 11.30 hores a Sant Llorenç Savall (telèfon 937 140 018)