
!--akiadsense-->
Respectar les normes de seguretat és la millor forma de combatre els accidents al volant. Tot i això existeix un gruix important de conductors que, per desconeixement o simplement per negligència, no les respecten. Heus aquí les principals infraccions, segons un estudi elaborat per Abertis:
1- El 34% dels conductors de turismes superen el límit de velocitat establert
El 34% dels conductors de turismes superen el límit de velocitat establert a la via. La dada contrasta amb la indicació de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) que alerta que l’augment de la velocitat produeix una major probabilitat d’accident, i que circular per sobre de la velocitat fixada fa que els accidents siguin més greus.
2- El 53% dels pilots no fan ús de l’intermitent
L’estudi, elaborat a les autopistes d’Abertis a cinc països (Espanya, França, Xile, Brasil i Argentina), apunta també que un 53% dels pilots no fan ús de l’intermitent per senyalitzar avançaments a les carreteres de l’Estat espanyol. Aquesta és la infracció més habitual a la xarxa d’autopistes.
3- Un 14% no condueix pel carril de la dreta
Pel que fa a l’ocupació de carrils, tot i que conduir per la dreta és obligatori, havent d’usar els altres carrils només per avançar, un 14% encara fa cas omís a aquesta normativa.
El 3% fan servir el mòbil mentre condueixen en autopistes on el límit de velocitat és de 120 km/h FOTO: Cedida
4- Un 11% dels passatgers dels seients del darrere no es corden el cinturó
Encara que a l’Estat espanyol molts conductors han adquirint l’hàbit de cordar-se el cinturó de seguretat fins al punt que el conductor i el copilot se’l posen en un 100% dels casos, aquesta xifra canvia quan es tracta dels seients posteriors. Així s’han registrat un 11% de casos entre els passatgers dels seients del darrere que no portaven el cinturó. L’ús del cinturó és de vital importància fins i tot en trajectes curts per reduir a la meitat el risc de mort en cas d’accident. A banda, l’ús de sistemes de retenció infantil redueix en un 75% les morts i en un 90% les lesions.
5- El 20% dels conductors incompleixen la distancia de seguretat
Pel que fa a la distància de seguretat, l’incompliment se situa en un 20%. S’ha de tenir en compte que mantenir la distància mínima de seguretat és fonamental, ja que, en cas d’un imprevist, aquesta distància contribueix a evitar un accident.
6- El 3% segueix utilitzant el mòbil mentre condueix per autopista
Finalment i en relació a l’ús del mòbil al volant, el 3% encara el fan servir mentre condueixen en autopistes on el límit de velocitat és de 120 km/h. Tot i això l’ús del mòbil al volant és la conducta menys habitual en totes les xarxes d’Abertis, però no deixa de ser perillosa, ja que fer-lo servir al volant multiplica per 23 la possibilitat d’accident.
Les dades s’emmarquen en el seu segon Observatori Global sobre el Comportament dels Conductors. L’anàlisi s’ha realitzat sobre la xarxa d’autopistes del grup en els cinc majors països on opera: Espanya, França, Argentina, Brasil i Xile. L’estudi recull les dades dels diferents observatoris de la conducció dels clients d’Abertis en el 2018, i les xifres mitjanes obtingudes són en proporció al nombre de quilòmetresrecorreguts en cada xarxa.