Melgares: La zonificació per a Terrassa és una presa de pèl i la T-Mobilitat no ho solucionarà

L’actual sistema tarifari per zones del transport públic no acaba de convèncer ni ciutadania ni partits pel greuge de costos que genera entre territoris. Especialment greu és el cas de Terrassa. Els seus veïns han de pagar tres zones tarifàries per anar a Barcelona, mentre que Sabadell només en paga dues -per la mateixa distància amb FGC-. Aquest greuge ha tornat a posar-se sobre la taula amb les eleccions del 14F.

Les formacions aposten per una reestructuració que coincideixen en què s’ha de fer de la manera més àgil possible, i que passen per opcions com implementar la T-Mobilitat o establir tarifes úniques. Segons afirmen, el canvi permetria obtenir un doble benefici, que passaria per incentivar l’ús de mitjans de mobilitat sostenibles, deixant el cotxe aparcat, i aportar un benefici directe a la qualitat de l’aire. No obstant, les propostes són diferents depenent de cada candidatura, amb punts en comú que passarien per tenir un impacte menor a la butxaca del viatger o cobrar pels quilòmetres recorreguts.

La regidora de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares, s’ha mostrat categòrica sobre la implantació de la T-Mobilitat. “El tema de la zonificació per a Terrassa és una presa de pèl històrica, la tarifa nova a través de la T-Mobilitat no ho solucionarà”. La regidora no és massa optimista amb aquesta alternativa i la seva posada en funcionament, ja que considera que “és un excusa, un greuge sense comparació, fa molts anys que es reclama i res”.

Nou comentari