Més de la meitat de les ordres de protecció per violència masclista que es van sol·licitar al partit judicial de Terrassa al llarg de l’any 2023 van ser denegades. En total, es van incoar 132 ordres de protecció, de les quals 70 es van denegar (53%), 61 es van adoptar (46,2%), i 1 no va ser admesa (0,8%). Així ho indiquen les dades de l’informe anual de violència contra les dones de l’Observatori del Consell Comarcal del Vallès Occidental.
Amb aquestes xifres, Terrassa es converteix en el segon partit judicial que més ordres de protecció va denegar a la comarca l’any passat. El primer va ser Cerdanyola del Vallès, amb un 67,7% de les ordres de protecció denegades. Per contra, el partit de Sabadell (47,2%) i el de Rubí (44%), es diferencien en el fet que tenen un nombre més elevat d’ordres de protecció adoptades que denegades.
Es redueixen les ordres de protecció denegades a la comarca
En el conjunt del Vallès Occidental, s’han denegat el 52,6% de les ordres de protecció, xifra que s’ha reduït en 10 punts respecte al 2022. Segons informen, aquesta xifra se situa molt per sota de la resta de territoris (Província de Barcelona, Catalunya i Espanya), que han augmentat amb intensitat el nombre d’ordres de protecció denegades en els darrers disset anys (des que es tenen xifres), en contrast amb la reducció de les iniciades.
Nou rècord de denúncies de violència masclista en un any a Terrassa
Pel que fa al nombre de denúncies per violència masclista, Terrassa n’ha registrat un total de 791 el 2023, el que es tradueix en més de dues denúncies interposades al dia de mitjana, la xifra més elevada des que es té constància de les dades. Aquestes 791 denúncies superen l’anterior rècord de 747 denúncies l’any 2009 i confirmen la tendència a l’alça de les xifres des de fa anys.