Segons informa el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) es preveu un episodi de pluges intenses a tot el país que ens afectaran a partir de la tarda i a la nit. A la nostra comarca, el perill és moderat des de les vuit del vespre d’aquest dijous fins a les dues de la matinada de divendres 28 de juliol de 2023. Protecció Civil ha posat en situació d’alerta el pla Inuncat. El risc més alt es troba a les comarques de Ponent i del Sud de Catalunya.

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha emès un Avís de Situació de Perill per intensitat de pluja. Caldrà treure el paraigua de l’armari. Des de bon matí es veuen en la llunyania núvols grisos amenaçants, i de tant en tant alguns més alts i propers que tapen el sol. La sequera continua present i la major part de les plantes, els arbres i els boscos del municipi mostren un dèficit hídric evident. L’aigua que ha de caure, si els mapes no fallen, ha de permetre un petit respir, tot que no serà més que això, una respiració assistida.

Aquests és el llindar que es pot superar i la intensitat prevista

Perill Màxim del dia segons el Servei Meteorològic: 3 en una escala de 6.

Llindar que es pot superar: Una intensitat de 20 litres per metre quadrat en només 30 minuts.

Descripció: Els xàfecs aniran acompanyats de tempesta i localment de fenòmens de temps violent.

Els mapes del temps no preveuen precipitacions més enllà del divendres. Ni de cara a la setmana vinent. Les temperatures seran d’estiu, però a Terrassa no arribaran a la bogeria de fa uns dies, quan els termòmetres es van disparar fins als 42 i els 44 graus. Se situaran entre els 26 i 27 de temperatura, lleugerament per sota de la mitjana històrica.

Llindar que es pot superar

Comparteix

Icona de pantalla completa