Aquest dimarts, dia 5 de setembre, les màquines han entrat al carrer de Tarragona per endur-se les grans jardineres que ocupaven bona part del vial. Operaris han estat talant els arbres -de grans dimensions- i destruint els elements de formigó que els subjectaven. Es tracta de la resposta a una llarga demanda per part de l’associació de veïns i que, finalment, ha estat escoltada i executada.
Però aquests treballs no han agradat a tothom. Un dels veïns ha fet arribar a Món Terrassa una carta de queixa, no només contrària a l’eliminació d’aquests arbres sinó també per la manera com s’ha fet. A continuació la reproduïm:
Carta del lector
Mireu què m’han passat avui. Ja estareu contents Associació de Veïns de Can Tusell i Jordi Ballart. Tot plegat respon a la petició de l’associació veïnal de retirar les jardineres per a un “millor accés” de vehicles, com per exemple els d’emergències.
Com si no hi hagués espai, però bé; la de vegades que hi hauran entrat ambulàncies i fins i tot camions de bombers al llarg dels anys, mes no, l’accés era impossible. I què me’n dieu del carrer perpendicular on només hi ha bancs (que també retiraran, he sentit a dir)? No n’hi havia suficient.
Així i tot, encara que fos justificat, quaranta anys que hi portaven aquests arbres allà, quaranta si no més. Digueu-me si no n’era possible trasplantar-los a altres parcs com els que envolten a aquest carrer. És, fins i tot, la manera en què ho han fet. Quin menyspreu per la vida i per la natura. I diuen que advoquen per una Terrassa verda; ni tan sols es prenen el temps de pensar solucions menys bàrbares. Us heu trencat el cap a l’hora de traçar el pla d’execució.
Clar que, a un barri perdut de la mà de Déu, no s’hi destinaran pressupostos massa elevats, arrasem i va que xuta. L’enhorabona, molt bé. Quin lluïment. Continueu així.
Unes obres amb retard acumulat
El 2022, el Ple de l’Ajuntament va ratificar un acord de Junta de Portaveus en el qual s’instava al govern municipal a dur a terme la retirada de les jardineres del carrer de Tarragona, tal com des de l’AV s’havia reivindicat durant temps. A principis d’aquest any, l’entitat s’havia reunit amb els grups polítics i els havia traslladat que el projecte de remodelació del vial es fes el més aviat possible.
Finalment, un cop el projecte ha estat aprovat i s’ha tingut partida pressupostària, les màquines han entrat i han procedit a endur-se els elements del mobiliari urbà que impedient, segons l’associació, la bona circulació dels vehicles d’emergència.