MónTerrassa
Tu ets Entorns presenta 46 al·legacions per aturar el polígon Bellots II

La plataforma Tu Ets Entorns ha presentat fins a 46 al·legacions al Pla Parcial de Bellots II. “Volen trinxar el territori i no els ho permetrem”, han clamat aquest dimecres dia 5 de juliol en un acte a la plaça Didó de Terrassa en què han manifestat la voluntat de seguir “lluitant” per aturar la construcció del futur macropolígon. Després de diverses accions de protesta, amb mobilitzacions ciutadanes, tallers, xerrades i visites al terreny afectat, no han volgut deixar escapar l’oportunitat de fer un pas més i intentar entrar dins del debat polític.

Per això, malgrat disposar “de poc temps per llegir les més de 1000 pàgines que té el Pla, plenes de tecnicismes”, han aconseguit aquest mateix dimecres, dos dies abans que finalitzés el termini d’exposició pública i d’al·legacions, presentar centenars d’esmenes agrupades en 12 blocs amb eixos com biodiversitat, mobilitat, connectivitat, patrimoni, etc. Perquè en aquests moments “la nostra prioritat era poder presentar al·legacions com un pas més en la lluita contra les agressions al territori. És una manera més de seguir vius en les mobilitzacions”, han recalcat.

“Manca de voluntat política i de transparència”

Esther Querol, representant d’Adenc, Ana del Rio, de La Paparola, i Roc Padró, de Tu ets entorns, han estat les cares visibles de la reivindicació i han exposat les raons que han fet que les diferents entitats i associacions s’unissin per actuar en contra del Pla d’urbanització d’aquesta zona sud de la ciutat. “Motius per no estar callades ens en sobren”, han dit, per tot seguit enumerar diverses “incongruències que hem trobat en el redactat, com per exemple, la greu afectació que tindrà en el corredor que connecta Collserola amb el Parc Natural de Sant Llorenç, l’afectació en les aus rapinyaires, la pèrdua d’un 10% de terreny agrícola o l’incompliment dels acords internacionals en emissions de CO2 per moltes mesures correctores que diuen que faran”, apunten.

“Volem recordar-los que no pararem mentre continuïn amenaçant un pam més de terra”, han subratllat. I una bona opció és reclamant “resposta de manera argumentada” a totes les esmenes presentades. Això fa que Tu ets Entorns pugui “entrar dins del debat tècnic de què hem de fer amb els Bellots II”, malgrat que estan convençuts que és aquí on rau el problema de fons ja que “no hi ha voluntat política d’aturar-ho” i el govern s’excusa en “indemnitzacions milionàries que després quan se’ls demana l’informe on consten, no ho poden justificar”.

Més enllà de la plena discrepància amb el Pla Parcial, la plataforma també es mostra “molesta” i preocupada per “com l’Ajuntament continua alimentant l’asfalt a favor d’interessos privats i en contra del bé comú i ho fa d’una manera molt poc transparent”. En aquest sentit, han lamentat que “l’aprovació inicial del document es realitzés a dos dies de les eleccions, aprofitant la calma estiuenca i l’arribada de la Festa Major”. Creuen que això és un flac favor “al foment de la participació ciutadana en processos claus per l’impacte que tindran en la ciutat” i una mostra més de la manca de voluntat i interès en què els terrassencs tinguin “tota la informació sobre què suposarà aquest nou polígon. Hi ha nul·la transparència i la poca informació que transcendeix és capciosa”, diuen.

Per ara, Tu ets Entorns i la resta d’entitats resten a l’espera que l’Ajuntament els contesti. El següent pas, si el procés avança com tot fa preveure, els tocarà anar fins a Serveis Territorials d’Urbanisme i continuar allà “lluitant” perquè se’ls escolti.

Comparteix

Icona de pantalla completa