MónTerrassa
Terrassa dona una segona vida a més de 300 bicicletes abandonades
  • CA

Terrassa dona una segona vida a més de 300 bicicletes abandonades. Aquest dilluns, dia 23 de gener, l’Ajuntament de Terrassa, a través de la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, ha fet entrega de prop de seixanta bicis a l’associació sense ànim de lucre Biciclot donant compliment al conveni de col·laboració signat ara fa un any. Es tracta del setè lliurament que s’ha realitzat fins ara i la valoració que es fa d’aquest projecte està sent prou bona. Malgrat que l’acord entre aquestes dues entitats és recent, el Consistori ja havia realitzat convenis semblants els anys 2013 i 2016 amb l’associació Recircula.

“Ens donen l’oportunitat de què les bicicletes que han estat abandonades a la via pública o lliurades a les deixalleries municipals -Can Barba i Can Casanoves-, que ja són de titularitat municipal i que tenen la consideració de residu, tinguin una segona vida com a mitjà de transport sostenible. Deixen de ser un residu per ser, novament, un recurs. I, amb aquest conveni, ja hem lliurat més de 300”, ha subratllat Melgares, que recorda que la cessió de les bicis però també d’altres components relacionats (cistelles, rodes, sellons, etc) és gratuïta.

Canvi d’hàbits i reduir residus

Per la seva banda, Biciclot es compromet a recollir les bicicletes abandonades, informar-ne sobre el seu reaprofitament i participar en activitats que se celebrin a la nostra ciutat i que estiguin vinculats al medi ambient i a la mobilitat sostenible. Per exemple, a Terrassa, l’entitat organitza els cursos “Ambicia’t a l’institut”, on cada any prop de 800 estudiants aprenen a moure’s amb bicicleta de manera segura i sostenible.

D’aquesta manera, l’Ajuntament considera que tothom hi surt guanyant, perquè es fomenta un canvi d’hàbits, es redueixen residus, s’impulsa la reutilització i s’ajuda al tercer sector.

Comparteix

Icona de pantalla completa