MónTerrassa
Terrassa parla sobre la millora de la gestió dels espais agraris

Aquest dimarts, 17 de febrer, el Casal Cívic del Vapor Gran ha acollit la IV trobada tècnica de la Xarxa d’Espais i Parcs Agraris de la província de Barcelona. Aquest ha estat el primer cop que aquesta trobada s’ha realitzat a Terrassa i ha reunit representants dels municipis que l’integren i per a la qual la Diputació de Barcelona destina una línia d’ajut específica.

Durant la sessió, s’ha presentat el decàleg dels espais i parcs agraris, s’ha explicat la gestió prevista per al període 2027-2029 i, també, com s’elaboren els plans de gestió i desenvolupament dels espais i parcs agraris. En aquest sentit, des del govern local han expressat la seva voluntat d’integrar-se en aquesta xarxa, la qual té per objectiu preservar i gestionar les terres de conreu i pastures i garantir la continuïtat de l’activitat agrària per “assolir un sistema alimentari més saludable, segur, proper i sostenible”, recalquen des de l’Ajuntament.

Actualment, la Xarxa d’Espais i Parcs Agraris de la província de Barcelona inclou una desena d’espais i parcs agraris que representen una cinquena part dels municipis de la província de Barcelona i més de 100.000 hectàrees de superfície.

L’Anella Verda destina unes 450 hectàrees al conreu i la pastura

Segons han destacat des de l’Ajuntament de Terrassa en un comunicat, actualment, l’Anella Verda té unes 450 hectàrees destinades al conreu de cereal d’hivern, a la pastura i a parcel·les d’horta. A més, hi ha unes 60 hectàrees que són de propietat municipal i també poden ser treballades gràcies a un contracte de conreu que hi ha des del 2017. Així mateix, recalquen que, en els darrers anys, també s’ha treballat en la recuperació de varietats locals i de productes, com la vinya, i projectes com la col brotonera.

Pel que fa a la ramaderia, acull activitats en règim de semiintensiu, les quals “contribueixen a la gestió forestal a través de la pastura de dos ramats: el d’ovelles de Torrebonica, amb més de sis-centes que pasturen per les finques municipals de Torrebonica, Mossèn Homs i Can Bonvilar; i el de cabres de Can Bogunyà, que està dedicat a la producció de carn i la producció de formatges, així com una granja de vedells”, expliquen.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa