MónTerrassa
Senegal pren exemple de Terrassa sobre com reciclar els plàstics

Senegal pren exemple de Terrassa sobre com reciclar els plàstics. Representants de l’entitat senegalesa Touba Terra han estat aquesta setmana per prendre nota sobre quines actuacions s’estan duent a terme a la nostra ciutat en matèria de reciclatge de residus. L’interès per part de l’organització del país africà ve donada per un projecte de creació d’una empresa de reciclatge de plàstics a la ciutat de Touba, situada a 194 quilòmetres de la capital, Dakar. Es tracta de la segona ciutat econòmica més poblada del país africà.

La trobada, que ha estat coordinada pel Servei de Solidaritat i Cooperació Internacional de l’Ajuntament, ha comptat amb la presència de la gerent de l’empresa municipal d’Eco-Equip, Maria Cinta Blanch, que va exercir de cicerone en la visita que van realitzar a les instal·lacions del carrer d’Esla.

Rutes dels camions i plantes de triatge

En la reunió, la gerent terrassenca va compartir les dades respecte la recollida de plàstics que es fa a la ciutat. A Terrassa disposem de prop de 1.200 contenidors grocs distribuïts per tots els barris, i des de l’any 2021 també dues màquines Reciclos que recompensen per reciclar, ubicades a les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Rambla i de Vallparadís.

També es va parlar sobre les rutes que realitzen els camions de recollida i com es fa la transferència a l’Ecoparc de Can Mata i a la Planta d’envasos lleugers ubicada al municipi d’Hostalets de Pierola. És aquí on es realitza el triatge dels residus plàstics i on aquest es pot reconvertir en un nou producte.

Des del servei de neteja municipal s’ha ofert cooperació tècnica i coneixement previ a l’entitat senegalesa Touba Terra, amb l’objectiu que aquesta pugui implementar millor el seu projecte de recollida.

Visita de l’entitat senegalesa Touba Terra a les instal·lacions d’Eco Equip | Aj. Terrassa

Comparteix

Icona de pantalla completa