Estimats lectors, som la plataforma “Terrassa més Sostenible”, constituïda el passat mes d’octubre a la ciutat. Amb l’objectiu de disposar d’una mirada àmplia i transversal a Terrassa hem organitzat Assemblees d’entitats veïnals, ens estem reunint els diferents partits polítics de la ciutat, i ens hem entrevistat amb diferents tècnics municipals. De tot aquest procés de recollida de problemàtiques, propostes i millores ens en resulta una sèrie de preguntes:

Què està passant amb les illes de vianants a la nostra ciutat? No hem pogut constatar la seva eficàcia donat que avui dia encara no s’han posat en funcionament. Les càmeres no
funcionen i els vehicles a poc a poc han tornat a ocupar l’espai de les persones.

Què està passant amb l’oferta d’aparcament de la ciutat? Sembla estrany invertir 25 milions d’euros per reconstruir un aparcament i conduir els cotxes al centre de la ciutat quan no hi ha una xarxa d’aparcaments dissuasius al perímetre de la ciutat. La necessitat
de convertir en zona de vianants el centre no ens ha de portar a la conclusió d’absorbir cotxes que provenen dels diferents barris amb una milionària megainfraestructura. Sobretot tenint en compte que els pàrquings de la ciutat no arriben a omplir-se completament moltes dates assenyalades i la manca d’àrea verda a la ciutat.

Què està passant amb la recollida de residus? Sembla difícil pensar que aquest 2025 entri en funcionament el nou sistema de recollida de residus quan els ciutadans encara no en tenen cap notícia ni calendari. Falta de previsió amb una manca d’educació ens portarà a la casella primera de deixar la brossa fora del contenidor i no serà culpa de les persones.

El resultat és important, però l’execució i el procés són moments claus que no s’estan duent a terme amb la deguda responsabilitat. Sobretot tenint en compte que si volem assolir índexs de reciclatge de poblacions com Sant Andreu, ja ens estem quedant enrere amb el model uniforme a la ciutat proposat.

Què està passant amb l’urbanisme de la ciutat? Terrassa funciona amb un POUM caducat. Necessita una revisió per encarar els reptes de futur. La redacció d’un nou planejament urbanístic requereix anys de tramitació i l’últim data de 2003. Han passat més de 20 anys i es necessiten decisions valentes quan el lema que s’entoma a la ciutat és la “Revolució Verda”.

Què està passant amb la Mobilitat de la ciutat? Les assemblees amb els veïns denoten una manca d’estratègia de mobilitat. Amb línies d’autobusos que fan els mateixos recorreguts o la manca de manteniment i abandonament de compromisos com els pàrquings de bicis a la ciutat, ens estan fent tirar diners en apostes per a la ciutadania. Per no comentar, els veïns que s’organitzen en manifestacions, criticant les amenaces de reobertura de la Rambla per un problema estructural de dues avingudes com Galileu o Arquímedes on hi viuen persones. Per això, desconeixem si realment hi ha una estratègia de mobilitat a la ciutat.

Què està passant amb la contaminació? Terrassa hauria de liderar la transformació per assolir els objectius de reducció de la contaminació de Catalunya amb la “Revolució Verda”. La publicació de l’estudi de contaminació a la ciutat on ens diu que s’ha reduït és un miratge de la situació a carrers que sabem que són punts negres a la ciutat. Com Arquímedes, Galileu o Topete entre d’altres.

Amb totes aquestes reflexions, ens preguntem: Hi ha projecte de ciutat?

Comparteix

Icona de pantalla completa